خبرگزاری کار ایران

کشف محموله ۲۰میلیارد ریالی قاچاق دارو وگوشی تلفن همراه در اراک

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۸۴۴

فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی از کشف یک محموله قاچاق کالا به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در روز جمعه گذشته در شهرستان اراک خبر داد.

فرمانده نیروی انتظامی استان مرکزی، از کشف یک محموله قاچاق کالا به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در روز جمعه گذشته در شهرستان اراک خبر داد.

به گزارش ایلنا از اراک، سردار عزیزالله ملکی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: در پی اقدامات اطلاعاتی مامورین انتظامی یک باند کالای قاچاق که در پوشش معمولی از یکی از شهرهای جنوب کشور قصد حمل کالاهای بهداشتی و دارویی وتلفن همراه قاچاق را از مسیر استان مرکزی به مرکز کشور داشتند را در روز۹۳.۱۱. ۲۹ شناسایی و متوقف کردند.

فرمانده نیروی انتظامی استان با اشاره به تلاش قاچاقچیان برای گریز از منطقه اظهار داشت: با اعلام فرمان ایست ماموران در یکی از محورهای فرعی شهر اراک خودروهای حامل کالای قاچاق از این مسیر خارج و به سمت جاده خمین متواری شدند که با تعقیب این افراد و در نهایت استفاده از قانون به کارگیری سلاح سرانجام ۶ دستگاه خودرو متوقف و ۵ نفر دراین رابطه دستگیر شدند که یکی از آنان در حین فرار مجروح شد.

به گفته سردار ملکی از خودروهای مزبور تعداد ۲۷۳۰ دستگاه گوشی تلفن همراه و تبلت همچنین ۶۳میلیون و ۲۰۰ هزار عدد انواع قرص های غیرمجاز و نیروزا و مقدار قابل توجهی لوازم بهداشتی و پودر بچه کشف شده است.

وی ارزش ریالی کالاهای مکشوفه را ۲۰میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون۳۲ باند قاچاق کالا در محورهای استان شناسایی و دستگیر شده اند که ارزش کالاهای کشف شده از این ۳۲باند بالغ بر ۲۳۰ میلیارد ریال می باشد.

وی بیشترین کالای قاچاق کشف شده را پوشاک و گوشی های تلفن همراه ذکر کرد و افزود: حمل این کالاها عمدتا به وسیله خودروهای سواری صورت گرفته است.

وی متذکر شد: در سه ماهه سال جاری طی سه مرحله غافلگیری قاچاقچیان و کشف تلفن همراه و تبلت ارزش ریالی گوشی‌های کشف شده بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال بوده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان بابیان این که تلاش نیروی انتظامی امن کردن منطقه برای مردم وایجاد ناامنی برای متخلفان از قانون به ویژه قاچاقچیان کالا و قاچاق مواد مخدر است از افزایش ۸درصدی کشفیات در ماه بهمن خبر داد و تصریح کرد: از آن جا که استان مرکزی در شاهراه مواصلاتی کشور واقع شده تلاش ما برای جلوگیری از عبور محموله‌های قاچاق متمرکز است.

سردار ملکی در پایان از همکاری دستگاه قضا با نیروی انتظامی برای مقابله با قاچاقچیان قدردانی کرد و گفت: با جدیت عمل دستگاه قضا در سال جاری با اجرای اشد مجازات برای تعداد کثیری از این افراد مجازات اعدام اجرا شده است. وی از اعدام ۹ قاچاقچی مواد مخدر در بهمن ماه در استان خبر داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز