خبرگزاری کار ایران

طرح امدادیار روستا در استان مرکزی آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۶۸۵

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی گفت: تشکیل تیم امداد روستایی یکی از اولویته‌ای جمعیت هلال احمر استان مرکزی در سال جاری محسوب می‌شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی گفت: تشکیل تیم امداد روستایی یکی از اولویتهای جمعیت هلال احمر استان مرکزی در سال جاری محسوب می‌شود.

به گزارش ایلنا از اراک مرتضی سلیمی با تاکید بر اینکه توانمند سازی روستائیان در تمامی زمینه‌ها و فعالیت‌های اجتماعی جزء مهم‌ترین اهداف جمعیت هلال احمر استان است، افزود: ارائه آموزش‌ها در تمامی حوزه‌های مربوط به جمعیت هلال احمر زمان و مکان خاصی را شامل نمی‌شود بلکه در طول ایام سال وبرای تمامی اقشار جامعه، هلال احمر مردم را برای فراگیری، آموزش تشویق و دعوت می‌کنند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی با اعلام اینکه معمولا در طی سال ۱۰ هزار نفر امداد و کمک‌های اولیه را آموزش می‌بینند، بیان کرد: همزمان با هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی ۵۰۰ نفر از روستاییان این استان در قالب ۱۰۰ تیم ۵ نفره در ۱۰۰روستا، آموزش امداد وکمک‌های اولیه را فرا می‌گیرند.

سلیمی گفت: از این تعداد ۲۰ تیم در شازند، ۱۵ تیم در اراک، ۱۵ تیم در تفرش و فراهان، ۱۵ تیم در خمین، ۱۵ تیم در ساوه و زرندیه و غرق آباد، ۷ تیم در محلات، ۷ تیم در دلیجان و ۶ تیم در اشتیان که قبلا از طریق روسای شعب با هماهنگی بخشداری‌ها مشخص شده است، تشکیل خواهد شد.

وی ادامه داد: با راه اندازی این تیم‌ها در روستا‌ها می‌توانیم در صورت بروز حوادثغیر مترقبه، در دقایق طلایی جان افراد را نجات دهیم.

وی در خصوص نحوه آموزش کمک‌های اولیه به روستاییان نیز اظهار کرد: یکصد نفر از مربیان جمعیت هلال احمر استان مرکزی در هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی به روستا‌ها جهت آموزش به روستاییان اعزام خواهند شد که ۱۶ ساعت آموزش به این افراد ارائه خواهد شد.

سلیمی در پایان خاطر نشان کرد: اینگونه آموزش‌ها ابتدای فعالیت جمعیت هلال احمر استان مرکزی است و امید می‌رود با داشتن عزم راسخ و مشارکت مردم، گام‌های محکم تری در راستای توانمند سازی آنان بر خواهیم داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز