خبرگزاری کار ایران

استاندار مرکزی:

همه باید در مهار آلودگی هوا تلاش کنیم

کد خبر : ۱۷۸۷۸۳

فضای های سبز به عنوان ریه های تنفسی شهر محسوب می شوند که با حضور خود می توانند نقشی مهم در مهار آلودگی هوا داشته باشند.

استانداری مرکزی عصر روز پنج شنبه در جلسه کارگروه آلودگی هوای اراک، با تاکیدبر لزوم به کارگیری همه ظرفیت ها در توسعه فضای سبز کاشت گیاهان و درختان را به عنوان راهکاری موثر درجهت کاهش آلودگی هوا دانست و اظهار کرد: فضای های سبز به عنوان ریه های تنفسی شهر محسوب می شوند که با حضور خود می توانند نقشی مهم در مهار آلودگی هوا داشته باشند.
به گزارش ایلنا محمد حسین مقیمی افزود: همه ما در مقابل حفظ و نگه داری فضای سبز مسئول هستیم و باید توجه کنیم که هیچ یک از اقدامات ما نباید به وجود فضای سبز آسیب برساند. استاندار استان مرکزی تصریح کرد: ما به عنوان مسئولان شهری نباید بگذاریم که هوای اراک با مشکل آلودگی هوا روبرو باشد و باید به سرعت در جهت رفع این مشکل تلاش کنیم.
مقیمی با اشاره به مسئولیت مهم حوزه معاونت عمرانی گفت: یکی از وظایف مهم حوزه معاونت عمرانی دقت در طراحی شهرها است به طوری که باید نهایت دقت و توجه خود را داشته باشد که هر تصمیمی که در شهرسازی گرفته می شود منجر به قطع درختان نشود و اگر هم اتفاق افتاد به جای هر یک درختی که قطع می شود ۵ درخت کاشته شود.
وی ضمن تذکر به حفظ باغات در شهرهای سنجان وکرهرود ازتخصیص اعتباری در جهت آبیاری درختان مناطق کرهرود و سنجان خبرداد وگفت: جهاد کشاورزی باید نظارت دقیقی برروی آبیاری این درختان داشته باشد و توجه کند این میزان آب در نظر گرفته شده برای آبیاری سبزی کاری های پایین درختان به کار برده نشود.
مقیمی در رابطه با کاربری پساب تصفیه شده فاضلاب اراک گفت: از کل پساب تصفیه خانه ۲۰۰ لیتر به کویر میقان، ۵۰۰ لیتر به بخش کشاورزی، ۵۰۰ لیتر به فضای سبز شهر اراک و یک هزار لیتر به بخش صنعت اختصاص داده می شود.
وی افزود: همیشه صنعت عامل تخریبی محیط زیست بوده و این یک ویژگی ذاتی برای صنعت است اما می توان با استفاده و به کارگیری روش های صحیح و علمی میزان این اثر گذاری را کاهش داده و اثرات ان را کنترل کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز