خبرگزاری کار ایران

رجایی، نماینده اراک:

خصوصی سازی صنعت استان را فلج کرد

کد خبر : ۱۷۲۲۹۹

خصوصی سازی نه تنها به رشد و توسعه صنایع کمکی نکرد بلکه آمار بیکاران هم افزایش یافت و درشرایط فعلی بسیاری از واحدهای صنعتی استان در بهترین حالت با ۲۵ درصد ظرفیت فعالیت می کنند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس در جلسه شورای اداری استان با انتقاد از روند اجرای اصل ۴۴ و خصوصی سازی در کشور وبه تبع آن استان مرکزی گفت: خصوصی سازی نه تنها به رشد و توسعه صنایع کمکی نکرد بلکه آمار بیکاران هم افزایش یافت و درشرایط فعلی بسیاری از واحدهای صنعتی استان در بهترین حالت با ۲۵ درصد ظرفیت فعالیت می‌کنند.
به گزارش ایلنا عباس رجایی در جلسه شورای اداری استان مرکزی که با حضور دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با اشاره به درآمدهای استان گفت: در قانون آمده که اگر استانی مازاد درآمد داشته باشد ۵۰ درصد آن باید به خود استان بازگردد و مورد استفاده قرار گیرد اما مازاد درآمد به آن تعلق نمی‌گیرد که این موضوع با توجه به جایگاه صنعتی استان، یک ظلم بزرگ محسوب می‌شود.
وی با تأکید براینکه باید در اصل ۴۴ بازنگری صورت گیرد تا این اصل جایگاه ویژه خود را پیدا کند افزود: اجرای اصل ۴۴ در بخش صنعت به افزایش صنایع شبه دولتی و تغییرات پی درپی مدیران و افزایش مشکلات این بخش منجر شد.
رجایی در ادامه به مشکل خشکسالی به عنوان یک زلزله خاموش اشاره کرد و افزود: وزارت نیرو استان مرکزی را در خط قرمز تامین آب تعریف کرده و در شرایط فعلی بسیاری از روستاهای استان در تامین آب با مشکلات جدی مواجه هستند و امروز سد کمال‌صالح در وضعیتی قرار دارد که اگر امسال با توجه به ذخیره آب آن بدون مشکل سپری شود یک شانس بزرگ است.
وی همچنین با اشاره به مشکلات آلودگی هوای اراک گفت: برای حل مشکل آلودگی هوای اراک باید ردیف بودجه ویژه و جداگانه اختصاص داده شود چرا که در صورت عدم توجه به رفع این مشکل در آینده با فاجعهٔ زیست‌محیطی در اراک روبرو می‌شویم.
وی خواستار توقف فعالیت شرکت معدنی املاح جهت رفع مشکل تالاب می‌قان شد و افزود: وضعیت تالاب می‌قان اراک به گونه‌ای است که درآینده‌ای نزدیک فاجعه‌ای بحرانی‌تر از دریاچه ارومیه را شاهد خواهیم بود.
نماینده اراک با اشاره به فعال نبودن فرودگاه اراک بر ضرورت اختصاص اعتبارات به صورت عادلانه و متناسب با جایگاه استان‌ها تاکید کرد و اظهار داشت: اراک در نزدیکی تهران قرار گرفته اما هنوز فرودگاهش فعال نیست اما فرودگاه شهر قم در مجاورت اراک فعال است که قابل تامل به نظر می‌رسد در حالی که با توجه به اینکه استفاده از فرودگاه‌های استان‌های همجوار برای کلانشهر اراک مقرون به صرفه نیست و راه‌اندازی راه آهن سریع‌السیر اراک از ضروریات است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز