خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره مرتع اداره‌کل منابع طبیعی استان:

11 فقره طرح مرتع‌داری در استان مرکزی احاله شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۹۳۸۰

رئیس اداره مرتع اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی از آغاز احاله 11 فقره طرح مرتع‌داری در استان خبر داد و گفت: این تعداد طرح، در قالب 27 هزار و 700 هکتار طرح مرتع‌داری در اختیار بهره برداران قرار گرفت.

به گزارش ایلنا، نصرت اله اکبری افزود: این 11 فقره طرح شامل طرح‌های مرتع‌داری یساول شهرستان کمیجان، راونج شهرستان دلیجان، فیض‌آباد، سعیدآباد و چشمه‌خان وردی شهرستان آشتیان و شورجه شهرستان ساوه است.

وی ادامه داد: 5550 هکتار طرح بازنگری در مراتع حر شهرستان اراک، حریقان و حصارچای شهرستان ساوه، آغداش جنوبی شهرستان خمین و پیک شهرستان زرندیه به مجریان و بهره‌برداران واگذار شد.

رئیس اداره مرتع اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی اظهار داشت: اهداف احاله و واگذاری طرح‌های مرتع‌داری به مجریان و بهره‌برداران، شامل حفاظت، افزایش پوشش گیاهی و علوفه دام بسته به نوع پروژه‌های پیش‌بینی شده در طرح‌ها است.

اکبری به چگونگی نحوه قراردادهای مشارکتی و همچنین مدت زمان این قراردادها اشاره داشته و تصریح کرد: قراردادهای مشارکتی بین مجریان و بهره‌برداران مراتع با اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان، 30 ساله است.

وی بیان داشت: پروژه‌هایی که در این مراتع اجرایی خواهد شد، شامل عملیات بیولوژیک همانند بذرکاری، کپه‌کاری، بذرپاشی و ... و عملیات بیومکانیک همانند بانکت‌بندی، تراس‌بندی و بوته‌کاری و ... و پروژه‌های مدیریتی شامل احداث آبشخور دام و قرق مراتع است.

رئیس اداره مرتع اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی با اشاره به اینکه در این قرارداد نظارت فنی و تهیه نهاده بر عهده این اداره‌کل است، تأکید کرد: در حال حاضر بالغ بر 443 فقره طرح مرتع‌داری در استان تهیه شده است.

اکبری ابراز داشت: از این تعداد تاکنون 348 فقره طرح احاله شده و 95 فقره طرح نیز در دستور کار برای احاله مدیریت است. بیشترین این طرح‌ها در شهرستان‌های اراک، شازند، تفرش، ساوه و زرندیه قرار دارد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز