خبرگزاری کار ایران

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان خبر داد؛

عبور خرید تضمینی گندم در مرکزی از مرز 230 هزار تن

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۹۶۷۵

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی با بیان اینکه از ابتدای فصل خرید این محصول تاکنون 232 هزار تُن گندم در این استان خریداری و ذخیره‌سازی شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود 245 تا 250 هزار تن گندم تا پایان فصل خرید این محصول از گندمکاران استان خریداری و ذخیره‌سازی شود.

به گزارش ایلنا، غلامرضا ملکی با اشاره به اینکه خرید تضمینی گندم از ابتدای خرداد ماه سال جاری آغاز شده و تا پایان شهریور ماه سال جاری نیز ادامه دارد، افزود: خرید این محصول در این بازه زمانی تا به امروز نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 26 درصد افزایش دارد.

وی به تعداد کشاورزانی که برای تحویل محصول گندم به اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی مراجعه کرده‌اند اشاره کرده و ادامه داد: تا این لحظه 21 هزار کشاورز استان مرکزی محصول خود را به مراکز خرید این اداره‌کل در استان تحویل داده‌اند که تعداد این کشاورزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 1000 نفر بیشتر است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مرکزی اظهار داشت: تاکنون 3600 میلیارد ریال از مطالبات کشاورزان استان مرکزی پرداخت شده است. پیگیری برای پرداخت بقیه مطالبات گندمکاران توسط استانداری، سازمان جهاد کشاورزی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان در حال انجام است و در اولین فرصت پرداخت می‌شود.

ملکی تصریح کرد: در راستای تسهیل در خرید و ذخیره‌سازی گندم کشاورزان، 30 مرکز خرید در شهرستان‌های استان مرکزی وظیفه ارائه خدمت به گندمکاران استان را برعهده داشتند. از این تعداد 24 مرکز از مجموع این مراکز فعال و بقیه به دلیل اتمام فصل برداشت و خرید در برخی شهرستان‌های استان تعطیل شدند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز