خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبرداد:

استفاده از 1600 لیتر پساب در واحدهای صنعتی استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۸۵۳۲

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آبفا استان مرکزی گفت: استفاده از 1600 لیتر پساب تصفیه‌خانه‌های این استان در دستور کار واحدهای صنعتی و فعالان بخش فضای سبز و کشاورزی قرار گیرد.

به گزارش ایلنا، حشمت‌الله عباسی افزود: توسعه پدیده خشکسالی در سال‌های اخیر موجب شد تا دولت نگاه ویژه‌ای به مسئله آب داشته باشد و اقدامات دولت در شورای عالی آب، منجر به تصویب و ابلاغ قوانین در این راستا شده است.

وی ادامه داد: در بند 3 تبصره 8 قانون بودجه سال 1401، دستگاه‌های اجرایی مکلف به اجرای بازچرخانی آب و استفاده از پساب در صنایع شده‌اند و می‌توان برخی از صنایع آب‌بر را مجاب به استفاده از پساب کنند.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آبفا استان مرکزی اظهار داشت: با توجه به اینکه در این استان صنایع بزرگی مستقر هستند، این طرح در مدیریت مصرف آب و همچنین حل مشکل کم‌آبی می‌تواند مؤثر باشد.

عباسی با تاکید بر تسریع در روند اجرای استریم (بخش) چهارم مرحله سوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهر اراک، تصریح کرد: تکمیل این تصفیه‌خانه در حفظ محیط‌زیست و سلامت شهروندان نقش بسزایی دارد و با برنامه‌ریزی مناسب می‌توان زمینه استفاده از پساب و جایگزینی آن به جای آب خام در حوزه‌های مختلف استان فراهم آورد.

وی بیان داشت: در بخش فاضلاب علاوه بر تسریع در عملیات اجرا و بهره‌برداری از طرح‌های ناتمام، جذب سرمایه‌گذار و انعقاد تفاهمنامه همکاری با بخش خصوصی و صنایع در استفاده از پساب تصفیه‌خانه‌های فاضلاب یکی از مهمترین اولویت‌های این شرکت در این بخش است.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آبفا استان مرکزی تأکید کرد: پیشرفت 22 درصدی عملیات اجرایی تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در سطح استان، اجرای 12 کیلومتر شبکه جمع‌آوری و نصب 1632 فقره انشعاب فاضلاب، اصلاح و بازسازی 4 کیلومتر شبکه، اصلاح 500 فقره انشعاب فاضلاب و آغاز 7 مورد مطالعات طرح‌های فاضلاب در سطح استان از جمله فعالیت‌های صورت گرفته در این بخش در سال گذشته است.

عباسی ابراز داشت: در سال جاری نیز اجرای مدول چهارم مرحله سوم تصفیه‌خانه فاضلاب اراک به ظرفیت 19 هزار و 250 مترمکعب در شبانه روز، مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب خمین به ظرفیت 7276 متر مکعب در شبانه روز، تصفیه‌خانه فاضلاب شهر شازند و آستانه به ظرفیت 7200 متر مکعب در شبانه روز، اجرای بیش از 1700 متر شبکه جمع‌آوری فاضلاب در شهر ساوه و بیش از 1500 متر شبکه جمع‌آوری فاضلاب در شهر آشتیان، اجرای شبکه جمع‌آوری فاضلاب به طول 1720 متر در شهرهای شازند و آستانه از جمله طرح‌های در دست اجرای این شرکت در بخش فاضلاب است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز