خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خبر داد؛

آغاز اجرای سرشماری آزمایشی عمومی نفوس و مسکن در شهر داودآباد اراک

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۱۸۲۸

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی با بیان اینکه سرشماری آزمایشی عمومی نفوس و مسکن در شهر داودآباد از توابع شهرستان اراک، همزمان با برخی از نقاط کشور آغاز شد، گفت: این سرشماری به صورت آزمایشی از یکم تا 30 دی ماه سال جاری در 36 شهر منتخب کشور و همچنین تمام شهرستان های استان همدان، به روش «ثبتی مبنا» انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نوربخش عسکری افزود: در این مدل سرشماری، مشخصات فردی بر اساس کدپستی انجام می‌شود و مراجعه مستقیم مأمور آمارگیر به خانه‌ها انجام نمی‌شود. بلکه اهالی شهر داودآباد باید با مراجعه به پایگاه اطلاعات ایرانیان به آدرس https://www.ncr.ir/changeAddress، نشانی و کدپستی خود را به همراه کد ملی ثبت کنند.

وی با اشاره به اینکه این سرشماری آزمایشی به منظور آمادگی برای اجرای سرشماری «ثبتی مبنا» در سال 1405 اجرایی می‌شود، ادامه داد: پس از اتمام سرشماری، تغییرات جمعیتی نسبت به سال 1395، میزان پوشش کدپستی به تفکیک مناطق، میزان پوشش کدملی و جمعیت بر اساس سن و جنس، تعداد اتباع خارجی و سایر موارد راستی‌آزمایی و بررسی می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی اظهار داشت: نیاز به برنامه‌ریزی، داشتن آمار و اطلاعات صحیح، داده‌های مربوط به جمعیت و ویژگی‌های اقتصادی و اجتماعی که بر مبنای آن دولت‌ها بتوانند نیازهای جامعه را به درستی تشخیص دهند و برنامه‌های توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را برای نیازهای واقعی تنظیم کنند، محور اصلی برنامه‌های مرکز آمار ایران برای گذار از نظام آماری سنتی به نظام آماری مدرن «ثبتی مبنا» است.

عسکری با تأکید بر اینکه در تبدیل آمارهای سنتی به آمارهای مدرن «ثبتی مبنا» تمامی دستگاه‌های اجرایی کشور باید اطلاعات خود را در اختیار مرکز آمار ایران قرار دهند. تصریح کرد: دسترسی سریع به اطلاعات به هنگام، صرفه‌جویی در منابع و هزینه کمتر، ارائه آمارهای رسمی در دوره‌های زمانی کوتاهتر، مستمر بودن تولید آمار و کاهش تناقض‌های آماری از جمله ویژگی‌ آمارهای مدرن «ثبتی مبنا» است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز