خبرگزاری کار ایران

اشتغال 60 درصد از زندانیان استان مرکزی / پیش بینی معافیتهای مالیاتی برای کارآفرینانی که اشتغال زندانیان را فراهم کنند

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۰۲۱۹

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان مرکزی گفت: 60 درصد زندانیان استان مرکزی شاغل بوده و در 20 رشته شغلی در کارگاه های داخل و بیرون از زندان به فعالیتهای تولیدی و صنعتی مشغول هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اسلام خواه افزود: این زندانیان  با هدف اشتغال، فراهم شدن فرصت کار و فعالیت برای کمک به معیشت خانواده زندانیان، به حرفه های متعدد اشتغال دارند. این فرایند از اولویتهای زندان به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه اشتغال زندانیان منحصر به جرایم کم خطر و غیرعمد تعیین شده و مشمول تمامی زندانیان نمی‌شود، ادامه داد: برای کمک به اشتغال زندانیان بعد از آزادی از زندان نیز تسهیلاتی در نظر گرفته می‌شود که سال گذشته 10 میلیارد ریال به 4 زندانی پرداخت شد.

مدیرکل زندانها و اقدامات تامینی و تربیتی استان مرکزی با اشاره به اینکه برخی کارآفرینان با ایجاد کارگاه ویژه زندانیان زمینه اشتغال را برای آنان فراهم می‌کنند، اظهار داشت: به منظور تشویق به ایجاد اشتغال در زندانها، برابر قانون بودجه 1401 معافیت مالیاتی برای کارآفرینان در این خصوص پیش‌بینی شده است.

اسلام خواه تصریح کرد: در حال حاضر 2 کارگاه فرش دستباف در شهرستانهای اراک و ساوه با حدود 100 دار قالی و یک کارگاه تولید رویه کفش از ظرفیت زندانیان استفاده می‌کنند. همچنین خط تولید فلاکس چای در شهرستان خمین و خط های تولید مونتاژ سازه های فلزی، مونتاژ قفل و مونتاژ تسبیح از دیگر کارگاه‌هایی است که زندانیان استان مرکزی در آنها فعالیت تولیدی دارند.

وی بیان داشت: استان مرکزی در مهارت آموزی زندانیان رتبه نخست کشور را کسب کرده است. مهارت و حرفه آموزی از مؤلفه هایی است که در توانمندسازی زندانیان مورد توجه است و این موضوع در استان مرکزی 175 درصد رشد را از خود نشان می دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز