خبرگزاری کار ایران

اخراج 19 هزار رأس دام غیرمجاز از مراتع استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۸۴۳۶

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 19 هزار رأس دام غیرمجاز از مراتع استان مرکزی اخراج شدند. این دام ها با تشکیل 53 فقره پرونده در مراجع قضایی استان مرکزی و با تلاش ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان از مراتع اخراج شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سرهنگ منصور بهزادنیا افزود: بیشترین دام‌ اخراج شده از مراتع استان مرکزی مربوط به شهرستان‌های اراک، شازند و زرندیه بود که از استان های همجوار از جمله استان قم و همدان به مراتع استان وارد شده بودند.

وی ادامه داد: این دام‌ها به دلیل ورود به مراتع خارج از فصل چرا و بیش از ظرفیت پروانه چرای بهره برداران و ظرفیت مراتع به اراضی طبیعی استان وارد شده بودند که با تلاش نیروهای یگان حفاظت از مراتع اخراج شدند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی اظهار داشت: در راستای جلوگیری از تخریب مراتع و از بین رفتن پوشش گیاهی، نیاز است دامداران و بهره‌برداران نسبت به رعایت مفاد مندرج در پروانه و طرح مرتع‌داری اقدام کرده و زمان ورود و خروج و تعداد دام مجاز را رعایت کنند.

سرهنگ بهزادنیا تصریح کرد: استان مرکزی با 29 هزار و 530 کیلومتر مربع وسعت، حدود 1.82 درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که 70 درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز