خبرگزاری کار ایران

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی:

روزه داران قبل از تغییر مصرف دارو با پزشک مشورت کنند

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۴۳۸۲

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: روزه داران قبل از هرگونه تغییر در مصرف داروهای درمانی خود، برای جلوگیری از هرگونه مشکل با پزشک معالج خود مشورت کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس علیمرادیان افزود: هرگونه تغییر در مصرف داروها اعم از قطع و یا تغییر دُز باید حتماً با مشورت داروساز و یا پزشک معالج باشد، همچنین در صورت صلاحدید پزشک معالج می تواند با تغییر دُز یا نوع دارو، تعداد مصرف دارو را به یک یا 2 بار در روز تغییر دهد.

وی ادامه داد: هر ساله با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، برای افرادی که به دلیل ابتلا به بیماری دارو مصرف می کنند، همواره این سئوال مطرح می‌شود که نحوه صحیح مصرف داروها در زمان روزه داری چگونه باید باشد و سئوالات بسیاری در مورد نحوه استفاده دارو برای افراد ایجاد می‌شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی اظهار داشت: افراد با بیماری‌های مزمن که روزه می‌گیرند در طول روز پایش‌های ضروری مثل اندازه گیری فشار و قند خون را انجام دهند.

علیمرادیان تصریح کرد: واکسن کرونا منافاتی با روزه داری ندارد و روزه داران ترجیحاً قبل از دریافت واکسن، سحری میل کرده و در صورت بروز عوارض به مراکز درمانی مراجعه کنند.

وی بیان داشت: در بارداری، شیردهی و بیماری های مزمن به خصوص در سالمندان مانند دیابت، فشار خون و اختلالات غده تیروئید پیش از اقدام به روزه داری با پزشک معالج خود مشورت کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز