خبرگزاری کار ایران

جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی خبر داد:

انهدام باند ۳۶ میلیاردی کلاهبرداری در ساوه

کد خبر : ۱۱۴۰۸۹

دو تن از سرشاخه‌های اصلی این باند کلاهبرداری با سوء استفاده از نام و مشخصات اشخاص حقیقی و حقوقی اقدام به تاسیس شرکت‌های صوری، افتتاح حساب و تهیه دسته چک از بانک‌های مختلف می‌کردند.

اراک - ایلنا: جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی از متلاشی شدن باند کلاهبرداری چک‌های تقلبی با بیش از ۳۶ میلیارد ریال کلاهبرداری در شهرستان ساوه خبر داد.
به گزارش ایلنا سرهنگ «ایرج کاکاوند» در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا گفت: در راستای مبارزه جدی و همه جانبه با معضل جعل و کلاهبرداری و در پی شکایت تعدادی از شهروندان ساوجی مبنی بر سوء استفاده از اسم و مشخصات آن‌ها در خصوص جعل چک، اسناد و مدارک موضوع مورد پیگیری ویژه پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
وی افزود: با تحقیقات گسترده و پیگیری‌های مستمر پلیس مشخص شد دو تن از سرشاخه‌های اصلی این باند کلاهبرداری با سوء استفاده از نام و مشخصات اشخاص حقیقی و حقوقی اقدام به تاسیس شرکت‌های صوری، افتتاح حساب و تهیه دسته چک از بانک‌های مختلف می‌کردند.
این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: این افراد پس از جلب اعتماد بانک در پرداخت چند برگ از دسته چک‌ها با دریافت مبلغ ۲۸۰ هزار تومان به ازای هر برگ چک آن‌ها را جهت کلاهبرداری در اختیار افراد دیگر باند قرار می‌دادند.
جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی با اشاره به دستگیری هشت تن از اعضاء این باند جعل و کلاهبرداری خاطر نشان کرد: این افراد که از ۶۴ بانک در شهرهای مختلف کشور اقدام به تهیه دسته چک صوری می‌کردند به ۹۰ فقره کلاهبرداری به مبلغ ۳۶ میلیارد و ۸۲۰ میلیون ریال اعتراف کردند.
سرهنگ کاکاوند در پایان اظهار داشت: همه مته‌مان دستگیر شده پس از اعتراف و تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز