خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان هواشناسی:

دولت دستگاه‌ها را موظف کرده در زمینه گردوغبار در خوزستان اقدام کنند

کد خبر : ۲۵۳۱۳۲

پس از وقوع بحران گردوغبار درخوزستان بسیاری از دولتمردان ازجمله آقای جهانگیری و خانم ابتکار قصد داشتند به خوزستان سفر کنند اما ترجیح دادیم در دو سه روز اول به امدادرسانی و انجام کارهای ضروری بپردازیم و سپس از مسوولین بخواهیم دیرتر اما با دست پر به خوزستان بیایند.

رییس سازمان هواشناسی کشور گفت: بیشترین میزان بحران ریزگرد در خوزستان در سال ۸۷ رخ داده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، داود پرهیزکار؛ رییس سازمان هواشناسی کشور؛ در جلسه ستاد استانی مقابله با گردوغبار و شورای هماهنگی مدیریت بحران استان خوزستان؛ با اشاره به اینکه پدیده بروز گردوغبار در کشور ناشی از خشکسالی در ۲۳ سال اخیر در کشور است؛ گفت: سال گذشته با توجه به آنکه وضعیت بارش باران بهتر بود کمتر با چنین بحرانی روبروشدیم اما امسال پدیده ریزگردها حساسیت بیشتری را در پی آورد.

وی ادامه داد: در طی این ۲۳ سال خشکسالی شدیدتری بحران ریزگرد در استان خوزستان متعلق به سال ۸۷ بوده است.

*۲۲ استان کشور تحت تاثیر ریزگردها قرار داد

در ادامه این مراسم شعاعی؛ مدیر ستاد مقابله با گردوغبار؛ اظهار کرد: قاطعانه می‌توانم بگویم که منشاء ریزگردها هم از داخل و هم ازخارج کشور است اما در مورد هیچ کدام آمار دقیقی وجود ندارد.

وی ادامه داد: در طی یک سال و نیم تشکیل ستاد ملی مقابله با گردوغبار ۱۰ الی ۱۱ نشست با کشورهای همسایه با تاکید بر اهمیت حل مساله ریزگردها برگزار شده است اما در کشوری مانند عراق که با مشکلات مختلفی روبرواست؛ طبیعی است که مساله حل گردوغبار اولویت نداشته باشد.

در ادامه؛ مقتدایی؛ استاندار خوزستان؛ با بیان اینکه در مورد بحران ریزگردها باید با صداقت به اطلاع رسانی به مردم پرداخت؛ گفت: آموزش همگانی تجهیز درمانگاه‌ها، مدارس و فرودگاه‌ها ازجمله موارد مهمی است که باید در اینگونه بحران‌ها مدنظر قرار بگیرد.

وی افزود: باید با مردم به صورت شفاف صحبت کنیم اینکه مردم به دلیل خاصی اعتراض کنند مساله بغرنج و پیچیده‌ای نیست هرچند که گاهی شاهدیم در فضای مجازی افراط دیده می‌شود.

استاندار خوزستان گفت: پس از وقوع بحران گردوغبار درخوزستان بسیاری از دولتمردان ازجمله آقای جهانگیری و خانم ابتکار قصد داشتند به خوزستان سفر کنند اما ترجیح دادیم در دو سه روز اول به امدادرسانی و انجام کارهای ضروری بپردازیم و سپس از مسوولین بخواهیم دیرتر اما با دست پر به خوزستان بیایند.

مقتدایی گفت: اکنون شاهدیم که دولت با ابلاغ مصوبه‌ای دستگاه‌ها را موظف کرده که در زمینه گردوغبار در خوزستان اقدام کنند. در وهله اول تلاش می‌کنیم که در جهت تثبیت ریزگردها تمهیداتی را انجام دهیم و در بخش بعد به انجام اقدامات رفاهی در جهت ماندگاری مردم استان و شاغلین مبادرت کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز