خبرگزاری کار ایران

از سوی کارگاه زری بافی پژوهشکده هنرهای ملی صورت می‌گیرد؛

احیای بافت پارچه های دوره ساسانی و آل‌بویه

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۰۸۷

در این کارگاه با بررسی پارچه های تاریخی موجود شیوه بافت و نقش، توسط هنرمندان بررسی و بعد از اقدامات کارشناسی احیاء می شود.

کارگاه زری بافی پژوهشکده هنرهای ملی(سنتی) پژوهشگاه میراثفرهنگی و گردشگری با بررسی پارچه های تاریخی، بافت پارچه های دوره ساسانی و آل بویه را احیا کرد.

به گزارش ایلنا، روح ا… دهقانی مسئول کارگاه زری بافی با اشاره به احیای۲شیوه بافت در این کارگاه درسالجاری گفت: فعالیت هنرمندان در کارگاه زری بافی پژوهشکده هنرهای ملی(سنتی) همواره بر پایه یک کار پژوهشی بوده است.

وی افزود: در این کارگاه با بررسی پارچه های تاریخی موجود شیوه بافت و نقش، توسط هنرمندان بررسی و بعد از اقدامات کارشناسی احیاء می شود.

دهقانی با اشاره به فعالیت های این کارگاه برای احیای روش های بافت اظهارداشت: نوعی بافت برگرفته از پارچه ۲رو متعلق به دوره ساسانی و آل بویه وبافت ترمه سنتی که ۵۰ سال پیش منسوخ شده بود روش هایی از بافت است که دراین کارگاه احیا شده است.

مسئول کارگاه زری بافی خاطر نشان ساخت که همچنین هنرمندان درحال گذراندن مرحله مقدماتی احیای نقشه پارچه ای با نقش شاهزاده و اسیر هستند که در صورت انجام اقدامات اولیه به مرحله بافت خواهد رسید.

به گفته وی، این پارچه که هم اکنون در موزه متروپلیتن نیویورک نگهداری میشود مربوط به دوره صفویه بوده و بعد از این دوره دیگر بافته نشده است.

این هنرمند هنرهای سنتی با بیان اینکه هم اکنون کار آموزش توسط هنرمندان این کارگاه انجام می گیرد تصریح کرد: این آموزش ها به منظور آشنایی علاقمندان با این رشته و با هدف حفظ و احیای آن انجام می گیرد.

مسئول کارگاه زری بافی تصریح کرد: تمامی طرح های در حال اجرا در این کارگاه کاملا یک کار پژوهشی به حساب می آیند که برای احیای این هنر سنتی به مرحله اجرا در می آیند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز