خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اداره میراثفرهنگی فارس در گفت‌وگو با ایلنا:

جاده عسلویه - شیراز برای کاخ اردشیر بابکان مشکلی ایجاد نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۹۹۶

در حال حاضر اتومبیل‌های سبک از جادهٔ میان روستا و نزدیک به آتشکده برای رفتن به سمت عسلویه استفاده می‌کنند، بنابراین تغییر مسیر جاده سبب بهبود وضعیت آتشکده و حریم منظری آن می‌شود.

در حالی که برخی از فعالان حوزه میراثفرهنگی از احداثجاده عسلویه - شیراز در حریم کاح اردشیر بابکان ابراز نگرانی می‌کنند، مدیرکل اداره میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس با بیان اینکه بخش اعظم احداثاین جاده به پایان رسیده است، اظهار کرد: این جاده با فاصله مناسبی از کاخ اردشیر بابکان، شهر گور و آتشکده می‌گذرد و خطری را برای این آثار تاریخی ایحاد نمی‌کند.

مصیب امیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد احداثجاده عسلویه - شیراز که از حریم کاخ اردشیر بابکان در منطقه فیروزآباد استان فارس می‌گذرد، گفت: این جاده با فاصله مناسبی از آتشکده، کاخ اردشیر بابکان و شهر گور قرار گرفته است و هیچ مشکلی را برای این سه اثر ایجاد نمی‌کند.

وی افزود: در حال حاضر اتومبیل‌های سبک از جادهٔ میان روستا و نزدیک به آتشکده برای رفتن به سمت عسلویه استفاده می‌کنند، بنابراین تغییر مسیر جاده سبب بهبود وضعیت آتشکده و حریم منظری آن می‌شود.

مدیرکل میراثفرهنگی استان فارس با بیان اینکه این جاده از بار ترافیکی مسیر کاخ اردشیر بابکان می‌کاهد، اظهار کرد: در میان تخت جمشید و نقش رستم نیز جاده‌ای عبور می‌کند، اما مشکلی را برای این دو اثر ایجاد نکرده است و به هر حال باید توجه کرد که وجود جاده برای تردد امری ضروریست و تاکنون نیز بیشتر مراحل احداثاین جاده طی شده است.

امیری همچنین در پایان با تاکید بر اینکه برای حریم شهر گور نیز مشکلی ایجاد نخواهد شد، گفت: در حال حاضر در حال تکمیل پرونده این شهر تاریخی برای ثبت جهانی آن هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز