خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان محیط زیست خبر داد؛

اختصاص اعتبار ۵ میلیاردی برای احیای تالاب هامون

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۹۲۸

امیدواریم با مدیریت مناسب این اعتبار بخش گسترده ای از مطالعات و اقدامات احیای تالاب هامون در سال آینده انجام شود.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مبلغ پنج میلیارد تومان از محل اعتبارات متمرکز برای احیای تالاب هامون در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایلنا، احمدعلی کیخا در کارگروه احیای تالاب هامون بیان کرد: فرایند احیای تالاب هامون در دو مقوله ملی و بین الملل در حال انجام است.

وی افزود: امیدواریم با مدیریت مناسب این اعتبار بخش گسترده ای از مطالعات و اقدامات احیای تالاب هامون در سال آینده انجام شود.

وی تصریح کرد: هم اکنون در دولت این مسئله روشن شده که برای رونق زندگی مردم در سیستان احیای تالاب های هامون بیش از پیش ضروری است و از اینرو توجه ویژه دولت به این موضوع باعثشده تا در بودجه سال آینده ردیف اعتباری اختصاصی برای حفاظت و احیای هامون لحاظ شود.

معاون سازمان محیط زیست کشور تاکید کرد: مراحل ثبت بین المللی تالاب هامون در سازمان ملل در دست اقدام است.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون سازمان تهیه و تدوین برنامه مدیریت جامع حوضه آبریز تالاب های هامون را با مشارکت کلیه دست اندرکاران و جوامع محلی در دستور کار خود دارد که مطابق برنامه ریزی های صورت گرفته تا آخر سال این برنامه تهیه و آماده خواهد شد.

تالاب بین المللی هامون یکی از تالاب های مهم دنیا و بزرگترین دریاچه آب شیرین در سراسر فلات ایران محسوب می شود که با مساحتی حدود ۵۷۰۰ کیلومتر مربع و دامنه عمقی یک تا پنج متر در ناحیه کویری و بیابانی شرق کشور، در منطقه سیستان قرار دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز