خبرگزاری کار ایران

بهشتی:

صدمات زیادی به پژوهشگاه میراثفرهنگی در سال‌های گذشته وارد شده است

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۲۷۶

همه می‌دانیم که در سال‌های گذشته صدمات بسیاری به پژوهشگاه میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور وارد شده است اما این پژوهشگاه باید بتواند دوباره به فعالیت خود ادامه دهد.

رئیس پژوهشگاه میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: در سال‌های گذشته صدمات بسیاری به این پژوهشگاه وارد شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد بهشتی در مراسم افتتاحیه هفته پژوهش با اشاره به اهمیت جایگاه طرح سوال برای پیشبرد اهداف پژوهشی در کشور گفت: همه می‌دانیم که در سال‌های گذشته صدمات بسیاری به پژوهشگاه میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور وارد شده است اما این پژوهشگاه باید بتواند دوباره به فعالیت خود ادامه دهد.

وی با اشاره به اینکه کشور ما به شدت به پژوهشگاه میراثفرهنگی نیاز دارد، گفت: حتی اگر این نیاز درک نشود، باز هم پژوهشگاه باید به فعالیت خود ادامه دهد، زیرا روزی خواهد رسید که اهمیت این نیاز درک خواهد شد.

رئیس پژوهشگاه میراثفرهنگی کشور افزود: اکنون که بحثکاهش قیمت نفت مطرح شده بسیاری افراد ناراحت‌ هستند اما ما در پژوهشگاه خوشحالیم زیرا هر گاه دولت‌ها بی‌پول می‌شوند، بیشتر به سمت تامل و پرسش می‌روند و سعی می‌کنند که رفتار سنجیده‌تری داشته باشند اما زمانی که دولت‌ها پول دارند فرصتی هم برای طرح پرسش ندارند. بنابراین در این گونه زمان‌هاست که میان پژوهشگران، پژوهشگاه‌ و دولت دغدغه و پرسش مشترکی شکل می‌گیرد.

بهشتی ادامه داد: اکنون بحثتوسعه پایدار در کشور بسیار مطرح است اما مگر می شود بدون آنکه بدانیم چه کسی بوده‌ایم به توسعه موفق دست پیدا کنیم، زیرا در تعریف توسعه پایدار می‌توان گفت که این توسعه با تاکید بر مزیت‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی تکیه دارد.

وی تصریح کرد: ما برای انجام پژوهش و دستیابی به سوالات و پاسخ‌ها تنها به پژوهشگاه اکتفا نمی‌کنیم، بلکه قصد داریم با نهادها، سازمان‌ها، شخصیت‌های حقیقی و حقوقی در این زمینه همکاری کنیم که گواه آن تفاهم‌نامه‌هایی است که پژوهشگاه با دانشگاه‌ها و نهادهای مختلف در داخل و خارج از کشور مطرح کرده است.


بهشتی با اشاره به بحران آب در کشور افزود: ایران همیشه کشوری همراه با خشکسالی بوده است اما مردم آن همواره این توانایی را داشتند که با این مساله کنار آمده و زندگی کنند. اینگونه بحران‌ها سبب می شود که بتوانیم بار دیگر در مورد این گونه مسائل به بحثو تفکر بپردازیم و از ظرفیت هایی که در کشورمان مغفول مانده است، استفاده کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز