خبرگزاری کار ایران

طرح جامع گردشگری البرز بررسی شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۰۰۶

فرایند تکمیل طرح جامع گردشگری استان البرز تا پایان سال به اتمام می‌رسد / مقرر شد، ۳۰۰ هکتار از مناطق کلاک و حصار ویسه کرج، به پارک طبیعت و حیات وحش استان البرز تبدیل شود.

در جلسه تخصصی کار گروه گردشگری استان، ضمن جانمایی پارک طبیعت و حیات وحش و مکان یابی نقاط مستعد برای احداثاین پارک، طرح جامع گردشگری البرز نیز مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایلنا در کرج، در جلسه کارگروه تخصصی گردشگری استان، که به ریاست استاندار البرز، معاونان و جمعی از مدیران کل در استانداری، با دو دستور جلسه پیرامون جانمایی مکان «احداثپارک طبیعت و حیات وحش» و «بررسی طرح جامع گردشگری استان» تشکیل شد، مقرر شد، ۳۰۰ هکتار از مناطق کلاک و حصار ویسه کرج، به پارک طبیعت و حیات وحش استان البرز تبدیل شود.

هر چند اراضی بیجی و مکانی در محدوده پارک جهان نما و کلاک به عنوان دو گزینه نخست مطرح شد، در ‌‌نهایت با مذاکرات چند جانبه مسئولان استان و در نظر گرفتن موقعیت مکانی، پس از دو ساعت بررسی بر روی نقشه کلانشهر کرج و مکان‌های مستعد احداثاین پارک، گزینه دوم، یعنی مکانی در محدوده منطقه(کلاک، حصار ویسه) که منتهی به اراضی جاده چالوس می‌شود، با مساحتی به طول ۳۰۰ هکتار به تصویب رسید و بر همین اساس عملیات اجرایی آن نیز به شهرداری کرج واگذار خواهد شد؛ ضمن اینکه مالکیت پارک طبیعت و حیات وحش نیز با دولت خواهد بود.

استاندار البرز در حاشیه این جلسه گفت: با مصوبه قبلی دولت، در ‌‌نهایت با کلیات احداثپارک طبیعت و حیات وحش استان البرز موافقت و اراضی بالغ بر ۱۰۰ هکتار در اختیار شهرداری قرار خواهد گرفت؛ این رقم تا ۲۰۰ هکتار دیگر که در مجموع ۳۰۰ هکتار خواهد شد اضافه می‌شود و بخشی از آن نیز به احداثمراکز گردشگری و هتل اختصاص خواهد یافت.

سید حمید طهایی در خصوص جزئیات طرح جامع گردشگری نیز بیان کرد: در این خصوص با مشاور طرح میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عقد قرارداد شده است و مشاور طرح در تلاش است تا پایان سال فرایند تکمیل آن به اتمام خواهد رسید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: استان البرز از پتانسیل‌ها و استعدادهای فراوانی برخوردار است و این طرح ضمن آنکه نقشه راه استان در تمامی زمینه‌ها خواهد بود و طرحی راهبردی بشمار می‌رود، پس از تکمیل در مسیر فرصت‌های سرمایه گذاری نیز راهگشای بسیاری از امور خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز