خبرگزاری کار ایران

تشکیل نخستین نشست سیاستگذاری طرح تبلت دانش آموزی

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۱۰۲

استفاده از تبلت دانش آموزی در نظام آموزش و پرورش کشور در کنار یکی از پروژه‌های زیرساختی وزارت آموزش و پرورش یعنی «پورتال یکپارچه آموزشی و پرورشی مدارس» پایه‌ریزی شده است.

مرکز برنامه ریزی نیروی انسانی و فناوری اطلاعات، نخستین نشست شورای سیاستگذاری طرح تبلت دانش آموزی را در راستای استفاده هوشمندانه از فناورهای نوین در نظام آموزشی تشکیل داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات در نشست شورای سیاستگذاری طرح تبلت دانش آموزی گفت: در جهت عملیاتی کردن راهکارهای سند تحول بنیادین، کمیته های تخصصی ویژه ای تشکیل شوند.

خسرو نظری با تأکید بر اجرای بهینه فرآیند طرح، تصریح کرد: جهت اجرای فاز دوم طرح تبلت دانش آموزی اگر از تجربیات اجرای فاز اول در شهر تهران و مطالعات تطبیقی استفاده شود، می توان از فرصت های موجود در کشور جهت توسعه زیرساخت های ارائه خدمات آموزشی و پرورشی، افزایش مهارت دانش آموزان و معلمان، افزایش مشارکت فعال دانش آموزان در فرآیند یاددهی یادگیری، تلاش برای کاهش شکاف دیجیتالی در داخل و خارج از کشور، ترویج فرهنگ استفاده آموزشی و پرورشی از ابزارهای قابل حمل به ویژه در میان نسل جوان و نوجوان جامعه استفاده نمود.

وی افزود: استفاده از تبلت دانش آموزی در نظام آموزش و پرورش کشور در کنار یکی از پروژه های زیرساختی وزارت آموزش و پرورش یعنی «پورتال یکپارچه آموزشی و پرورشی مدارس» پایه ریزی شده است.

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: توجه به توانمندسازی کارکنان، تولید محتوا و زیر ساخت باعثتوفیق در این طرح می شود. ضمن اینکه دعوت از اساتید و دانشگاهیان که طرح ها وفعالیت هایی در این زمینه دارند و استفاده از دیدگاه ها و نقطه نظرات آنها، می تواند در اصلاح و بهبود اشکالات موجود و ارتقای سطح کیفی و کمی طرح استفاده از تبلت دانش آموزی موثر باشد.

نظری تاکید کرد: توجه به نقدها و دیدگاه های ذینفعان در این طرح از ضروریاتی است که در تصمیم گیری ها به عنوان یکی از شاخص های مهم تلقی می شود از این رو جمع آوری نتایج نشست های تخصصی بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز