خبرگزاری کار ایران

جشنواره سفرنگاری ناصرخسرو به کار خود پایان داد

کد خبر : ۱۹۳۱۹۹

با حضور داوران بخش‌های وبلاگ، نوشتاری، فیلم و عکس برگزیدگان هر بخش از جشنواره سفرنامه‌نگاری ناصرخسرو با اهدای جوایز و لوح یادبود و تندیس معرفی شدند.

مراسم اختتامیه سومین جشنواره سفرنگاری ناصرخسرو؛ شب گذشته(۱۷ مرداد) در موزه‌ی امام علی(ع) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سومین جشنواره سفرنگاری ناصرخسرو، رضا دبیری‌نژاد(دبیر این جشنواره) با اشاره به اهمیت سفر گفت: سفرنگاری فرصتی برای توسعه‌ی گردشگری است زیرا تا موضوعی ثبت نشود به بحثی ملموس تبدیل نمی‌شود و این بیان است که سفر را به واقعیتی ادراکی، بیانی و ارتباطی تبدیل می‌کند و آن را واجد ارزش‌های فرهنگی و علمی می‌سازد. با چنین فرآیندی سفر به مرتبه‌ای بالاتر ارتقا می‌یابد.

وی در ادامه؛ گزارش کوتاهی از روند جشنواره ارایه داد و گفت: در سومین جشنواره سفرنگاری ناصرخسرو آثار در بخش‌های مکتوب، عکس، فیلم، وبلاگ و صوت پذیرفته شد و بعداز انتشار فراخوان در اسفند ۹۲ بیش از ۸۰۰ اثر به جشنواره رسید.

دبیری‌نژاد همچنین گفت: بخش ویژه سفرهای نوروزی و کودک و نوجوان جداگانه داوری شد که در بخش نوروزی ۵۰ اثر و در بخش کودک ۱۷۰ اثر حضور داشتند.

در ادامه‌ی برنامه با حضور داوران بخش‌های وبلاگ، نوشتاری، فیلم و عکس برگزیدگان هر بخش با اهدای جوایز و لوح یادبود و تندیس معرفی شدند.

در بخش نوشتاری از نادر عبداللهی، مریم قره‌سو و پویان تطهیری مقدم تقدیر و محمدرضا توکلی صابری به عنوان نفر برتر تجلیل شد.

در بخش فیلم، فیلم‌های آنا به کارگردانی عسل غریب و زمزمه زنده‌رود به کارگردانی جمال اسکویی تقدیر شدند و فیلم‌های جهانگردی با عصای سفید به کارگردانی محمدرضا بهری و سفرنامه قونیه به کارگردانی رضا مجلسی به عنوان آثار برتر معرفی شدند.

در بخش عکس؛ محمد گلچین کوهی، مهران کریمان و علی فرشادمهر تقدیر شدند و زهرا شاه‌سیاه به عنوان نفر برتر معرفی شد.

در بخش بلاگرها از وبلاگ سفرنویس شهرام شهریار برای ایجاد ساختار علمی و فنی برای مستندنگاری میراثطبیعی و فرهنگی تقدیر شد و فرشته ثابتیان نویسنده وبلاگ چمدانک، نادر بختیاری‌نیا نویسنده وبلاگ فرسنگ و مینا کامران نویسنده وبلاگ دوچرخه‌ها به عنوان رتبه‌های برتر معرفی شدند.

در بخش بزرگداشت‌ها نیز از نصرالله کسرائیان(عکاس پیشکسوت و قوم‌نگار) تقدیر شد.

نقش‌بندی(استاد رشته عکاسی) در بیان جایگاه کسرائیان گفت: کسرائیان حق بزرگی بر گردن عکاسی ایران دارد و یکی از تاثیرگذارترین عکاسان معاصر است. او یک قوم‌نگار واقعی‌ست که توانسته ایران را با هزاران عکس در بیش از ۳۰ مجموعه به جهان به گونه‌ای زیبا معرفی کند.

نقش‌بندی افزود: کسرائیان در عکس‌هایش برای اولین بار حتی سختی‌های زندگی را زیبا نشان داده و به عکاسان دیگر نشان داد که می‌توان ایران را زیبا معرفی کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز