خبرگزاری کار ایران

مشاور سازمان محیط زیست در گفتگو با ایلنا:

آتش سوزی‌ اخیر جنگل گلستان کاملا عمدی است

asdasd
کد خبر : ۱۸۶۱۹۰

«بر اساس تحقیقات انجام شده در ساعت یک و نیم نصف شب چند نفر از شکارچیان مشهور روستاهای اطراف که پرونده‌های مختلفی نیز در دادگاه دارند، جنگل را آتش می‌زنند تا محیط‌بانان را به این آتش‌سوزی مشغول کنند و به شکار بپردازند.»

مشاور سازمان حفاظت محیط زیست در امور محیط طبیعی اظهار کرد که بر اساس شواهد به دست آمده، آتش سوزی جنگل گلستان عمدی بوده و به دست شکارچیان صورت گرفته است.

اسماعیل کهرم، بوم‌شناس و فعال محیط زیست در گفتگو با خبرنگار ایلنا در مورد آتش سوزی‌های اخیر جنگل ملی گلستان گفت: آتش‌سوزی‌های جنگل گلستان قطعا عمدی بوده و به دلیل عوامل انسانی رخ داده است.

وی افزود: بر اساس تحقیقات انجام شده، در ساعت یک و نیم نصف شب چند نفر از شکارچیان مشهور روستاهای اطراف که برخی از آنها پرونده‌های مختلفی نیز در دادگاه دارند، جنگل را آتش می‌زنند تا محیط‌بانان را به این آتش‌سوزی مشغول کنند و به شکار بپردازند.

مشاور سازمان حفاظت محیط زیست در امور محیط طبیعی ادامه داد: پس از بررسی‌های انجام شده و بازرسی از خانه شکارچیان مظنون، تعدادی لاشه جدید شکار در خانه آن‌ها پیدا شده است.

کهرم اظهار کرد: این افراد بنا بر گفته خودشان این تفکر را دارند که پارک ملی گلستان سرزمین آبا و اجدادی و ارثیه پدری آنهاست و سازمان محیط زیست این جنگل را از تسلط آنان خارج کرده، بنابراین درصدد قانون شکنی و مقابله با این سازمان بر می‌آیند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز