خبرگزاری کار ایران

تعداد نواحی طبیعی ثبت شده در یونسکو به ۲۲۸ رسید

asdasd
کد خبر : ۱۸۵۴۵۴

«نمایندگان بیش از ۱۰۰ کشور جهان ماه گذشته در دوحه قطر گردهم آمدند تا در طول سی‌وهشتمین اجلاس سالانه میراثجهانی یونسکو درباره مناطق جدید و فعلی عضو میراثطبیعی جهان تصمیم‌گیری کنند.»

با اضافه شدن مناطق جدید به فهرست میراثطبیعی یونسکو، تعداد نواحی طبیعی ثبت شده در این فهرست به ۲۲۸ منطقه رسید.

به گزارش ایلنا، نمایندگان بیش از ۱۰۰ کشور جهان ماه گذشته در دوحه قطر گردهم آمدند تا در طول سی‌وهشتمین اجلاس سالانه میراثجهانی یونسکو درباره مناطق جدید و فعلی عضو میراثطبیعی جهان تصمیم‌گیری کنند.

مطابق معمول همیشه کار‌شناسان و متخصصان اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت(IUCN) نیز در این اجلاس حضور داشتند تا توصیه‌هایی را در رابطه با میراثطبیعی جهان ارائه داده و اقدامات لازم برای اطمینان از حفاظت از این مناطق را پیشنهاد کنند. با پیشنهاد IUCN تالاب «اوکاوانگو» در بوتسوآنا به فهرست میراثطبیعی جهان افزوده شد که بدین ترتیب یکی از بزرگ‌ترین خلاء‌ها در فهرست میراثطبیعی جهان پر شد. همچنین منطقه حفاظت شده پارک ملی هیمالیا در هند، منطقه حفاظت شده کوهستانی «هامیگویتان» در فیلیپین و شهر «استیون کلینت» در دانمارک نیز صاحب عنوان میراثطبیعی جهان شدند.

از سوی IUCN همچنین منطقه «کارست» در جنوب چین، جنگل‌های فرامرزی «بیالوویزا» در لهستان و بلاروس و دریای «وادن» که میان آلمان و هلند قرار دارد نیز برای ثبت در فهرست میراثطبیعی یونسکو پیشنهاد شدند.

بنا بر این گزارش، فهرست مشهور «میراثجهانی یونسکو» اکنون شامل ۱۰۰۷ منطقه می‌شود که از این جمع ۲۲۸ منطقه دارای عنوان برجسته میراثطبیعی ارزشمند هستند و از این ۲۲۸ منطقه نیز ۱۹منطقه به عنوان مناطق در معرض خطر محسوب می‌شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز