خبرگزاری کار ایران

بیش از ۱۰۰ هکتار از مراتع گلستان سوخت

asdasd
کد خبر : ۱۸۴۶۱۲

«متأسفانه از ابتدای تیر ماه پارک ملی گلستان ۴ بار طعمه حریق شد که آتش سوزی روز گذشته وسیع‌ترین حادثه آتش سوزی در این پارک بوده است.»

روز گذشته بر اثر وقوع یک فقره آتش سوزی در پارک ملی جنگل گلستان بیش از ۱۰۰ هکتار از اراضی ملی در آتش سوخت.

به گزارش ایلنا، برابر اعلام اداره کل محیط زیست استان گلستان روز گذشته یک فقره آتش سوزی در منطقه مرتعی و جنگلی پارک ملی به مأموران این اداره کل گزارش شد.

این آتش سوزی از ساعت ۱۲ روز گذشته آغاز و تا نیمه‌های شب و بامداد امروز ادامه داشت و در این حادثه بیش از یکصد هکتار طعمه حریق شد.

گفتنی است پس از وقوع آتش، نیروهای مردمی و محیط بانی منطقه بلافاصله با محاصره کردن منطقه آتش سوزی عملیات اطفاء حریق را آغاز کردند که تا ساعات پایانی شب و بامداد امروز آتش فعلأ مهار شد.

مدیر پارک ملی گلستان در این خصوص گفت: متأسفانه از ابتدای تیر ماه پارک ملی گلستان ۴ بار طعمه حریق شد که آتش سوزی روز گذشته وسیع‌ترین حادثه آتش سوزی در این پارک بوده است.

«جواد سلیاری» در خصوص علت این حادثه بیان کرد: متأسفانه اغلب آتش سوزی‌های پارک، عامل انسانی دارد و عامل اتش سوزی روز گذشته نیز عامل انسانی داشته است.

وی افزود: آتش سوزی‌های پارک به دو صورت به وقوع می‌پیوندد که دلیل اول آن اسکان موقت مسافران درحاشیه محوطه پارک است که باقیمانده آتش بر افروخته شده توسط آن‌ها، باعثوقوع آتش سوزی وسیع در پارک می‌شود.
وی همچنین تصریح کرد: صورت دوم آتش سوزی پارک از داخل پارک است که عامل آن شکارچیان غیر مجاز و افرادی که به صورت غیر مجاز وارد پارک شده‌اند خواهد بود که به صورت عمد یا غیر عمد بقایای آتش آن‌ها باعثآتش سوزی وسیع‌تر خواهد شد.
وی در پایان ابراز داشت: درحال حاضر اکثر منطقه آتش سوزی پس از مهار وسعت آن خاموش شده است و نیرو‌های آماده برای پیشگیری از آتش سوزی جدید در منطقه حاضر هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز