خبرگزاری کار ایران

مدیر کل محیط زیست استان تهران در گفت وگو با ایلنا؛

۳۰ درصد اراضی کشاورزی جنوب تهران با آب فاضلاب آبیاری می‌شود / ۱۱ واحد قالیشویی پلمپ شد

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۹۳۲

متولی بحثامنیت غذایی وزارت بهداشت است که باید ورود پیدا کرده و این محصولات را تائید نکرده ویا اقدام به جمع آوری کند.

" مدیر کل محیط زیست استان تهران " فاضلاب را عامل اصلی آلودگی محصولات کشاورزی اراضی جنوب تهران دانست و گفت: حداقل ۳۰ درصد اراضی کشاورزی جنوب تهران با آب فاضلاب آبیاری می شود و برای جلوگیری از ورود آلودگی تهران ۱۱ واحد قالیشویی پلمپ شده است.

" محمد هادی حیدر زاده " مدیر کل محیط زیست استان تهران در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص آلودگی و بیماری زایی محصولات کشاورزی جنوب تهران گفت: در حال حاضر حداقل ۳۰ درصد اراضی کشاورزی جنوب تهران با " آب فاضلاب " آبیاری می شود لذا برای جلوگیری از ورود آلودگی به " اراضی کشاورزی جنوب تهران " کارگروهی با مسئولیت وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شده که وظیفه محیط زیست پلمپ واحدهای آلاینده بوده و تا کنون ۱۱ واحد قالیشویی پلمپ شده و چند واحد دیگر نیز در دست اقدام است.

وزارت بهداشت محصولات کشاورزی آلوده را تائید نکند

وی در خصوص اینکه چرا محصولات کشاورزی آلوده جنوب تهران وارد بازار مصرف می شود، تصریح کرد: کشاورزی در آن منطقه قدمت بالایی دارد ضمن اینکه متولی بحثامنیت غذایی وزارت بهداشت است که باید ورود پیدا کرده و این محصولات را تائید نکرده ویا اقدام به جمع آوری کند.

حیدرزاده خاطرنشان کرد: محیط زیست متولی جلوگیری از ایجاد آلایندگی و ورود آن به اراضی کشاورزی است که تا کنون اقدامات لازم را انجام داده و از آلایندگی صنایع جلوگیری بعمل آورده است.

حل مشکل آلودگی اراضی کشاورزی جنوب تهران؛ ۵ سال دیگر

وی همچنین به کانال های سرخه حصار و آلاینده های بالادستی که وارد کشاورزی جنوب تهران می شوند اشاره کرد و افزود: مشکل اصلی این است که شبکه فاضلاب وصل نیست و کانال های شهر تهران هنوز انشعاب نگرفته اند.

مدیر کل محیط زیست استان تهران آلاینده های بالادستی را یکی از مشکلات عمده اراضی کشاورزی جنوب تهران برشمرد و اظهار داشت: تا زمانی که شبکه فاضلاب تکمیل نشود مشکل آلودگی محصولات کشاورزی جنوب تهران به قوت خود باقی است.

وی یادآور شد: شبکه فاضلاب شهر تهران پیشرفت خوبی داشته اما انشعابات حداقل ۴ تا ۵ سال طول می کشد تا وصل شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز