خبرگزاری کار ایران

ثبت نام جدید زیارت عتبات اواخر خردادماه آغاز می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۷۲۲۳۳

«در دوره تابستانی سفر زیارتی عتبات عالیات حدود ۳۰۰ هزار نفر اعزام خواهند شد. / در این دوره که از ۱۵ ماه رمضان آغاز می‌شود و بیشتر زائران به سبب روزه داری ترجیح می‌دهند از سفر زیارتی عتبات خودداری کنند، پیش ثبت نام نخواهیم داشت.»

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت اعلام کرد: ثبت نام جدید اعزام به عتبات عالیات اواخر خردادماه آغاز می‌شود و اعزام‌های مرحله تابستانی عتبات از ۲۵ تیرماه امسال آغاز و تا پایان شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایلنا، محسن نظافتی با بیان اینکه در دوره تابستانی سفر زیارتی عتبات عالیات حدود ۳۰۰ هزار نفر اعزام خواهند شد، اظهار داشت: گفت: در این دوره که از ۱۵ ماه رمضان آغاز می‌شود و بیشتر زائران به سبب روزه داری ترجیح می‌دهند از سفر زیارتی عتبات خودداری کنند، پیش ثبت نام نخواهیم داشت.

وی افزود: متقاضیان تشرف به عتبات عالیات در دوره تابستانی می‌توانند اواخر خردادماه با باز شدن سامانه اینترنتی ثبت نام به نشانیwww. atabat. haj. irبه مرور نام نویسی کرده و کد رهگیری دریافت کنند.

نظافتی یادآور شد: مدت اقامت در عتبات عالیات عراق هفت شب است که بر این اساس، زائران ایرانی، سه شب در نجف، سه شب در کربلا و یک شب نیز در کاظمین اقامت می‌کنند.

براساس این گزارش، برنامه‌ریزی اسکان زائران عتبات که از سه مرز زمینی مهران، چزابه و شلمچه و مرز هوایی فرودگاه نجف و بغداد وارد کشور عراق می‌شوند، به صورت بسته اصلی سه روز نجف، سه روز کربلا، یک روز کاظمین و بسته معکوس یک روز کاظمین، سه روز کربلا و سه روز نجف تعریف می‌شود.

به گفته مسؤولان تفاوتی در نحوه خدمات‌رسانی به زائران وجود ندارد و تنها تفاوت در نوع هتل محل اسکان آنان از نظر کیفیت اتاق‌ها، نوع سرویس‌دهی و درجه‌بندی آنها است که آن هم به گروه‌های قیمتی «الف الف»، «ب ب»، «ج ج»، «الف»، «ب» و «ب و ج» که در سفرهای زمینی و هوایی یکسان است و زائران پیش از ثبت‌نام به آن توجه دارند، مربوط می‌شود.

در حال حاضر با توجه به طرح‌های توسعه اطراف حرم مطهر امام علی(ع) در نجف اشرف و حرم‌های مطهر امام حسین(ع) و ابوالفضل العباس(ع) در کربلا، محدودیت‌هایی در اقامت‌گاه‌های نزدیک به وجود آمده است که با توجه به محدودیت‌های اقامتی در اطراف حرم‌های مطهر، خدمات اقامت زائران نیز تغییر کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز