خبرگزاری کار ایران

عضو فراکسیون گردشگری مجلس:

الگوگیری از معماری‌ غربی گردشگران را جذب نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۷۰۹۵۱

«امروز شهرهایی نظیر شیراز و اصفهان به این دلیل بیشترین گردشگران خارجی را جذب خود کرده‌اند که در معماری آن‌ها از هنر اصیل ایرانی استفاده شده است.»

عضو فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی گفت: این مسئله که در حوزه معماری تلاش می‌کنیم مشابه غربی‌ها شویم، گردشگران را جذب نمی‌کند و مسیر در این روند سبب کسب توفیقات نمی‌شود.

به گزارش ایلنا، ایرج ندیمی با اشاره به ظرفیت‌های عظیم کشور در صنعت توریسم و گردشگری با طرح این سئوال که چرا مردم یک منطقه به دیگر شهر‌ها و کشور‌ها سفر می‌کنند، اظهار داشت: عده‌ای برای تماشای جاذبه‌های طبیعی، برخی برای بهره وری از فناوری‌های تکنولوژی دیگر کشور‌ها و برخی برای واکاوی و تماشای تاریخ و ابنیه فاخر و میراثفرهنگی یک کشور به آنجا سفر می‌کند البته برخی نیز در این سفر و گردشگری به دنبال تحول از دنیای مدرن به دنیای سنتی هستند.

عضو فراکسیون گردشگری مجلس با بیان اینکه عمده گردشگران حوزه معماری علاقمندان به میراثفرهنگی و بافت کهن هستند، گفت: تمام کشور‌ها در تلاش‌اند تا درعین مدرن شدن، بناهای تاریخی و کهن خود را حفظ و حراست کنند و این یعنی آن‌ها در عین زندگی در دنیای معاصر می‌خواهند دیروز خود را در قالب معماری و بناهای فاخر به نمایش بگذارند.

ندیمی خاطر نشان کرد: نمونه حفظ بنای تاریخی در عین مدرن شدن را در اروپای شرقی شاهد هستیم که در سویی برج‌های چند صد طبقه و در سوی دیگر بافت کهن و تاریخی خود نمایی می‌کند، پس می‌توان این نتیجه را گرفت که معماری یکی از واقعیات گردشگری است.

وی عنوان کرد: این مسئله که در حوزه معماری تلاش می‌کنیم مشابه غربی‌ها شویم گردشگران را جذب نمی‌کند و مسیر در این روند سبب کسب توفیقات نمی‌شود، امروز شهرهایی نظیر شیراز و اصفهان به این دلیل بیشترین گردشگران خارجی را جذب خود کرده‌اند که در معماری آن‌ها از هنر اصیل ایرانی استفاده شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیرات معماری و صنعت توریسم در رونق اقتصادی گفت: صنعت ساختمان اشتغال زایی فراوانی داشته و با افزایش گردشگران و توسعه صنعت توریسم اشتغال بسیاری به شکل مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می‌شود.

ندیمی تاکید کرد: برخی معتقدند شهرسازی مدرن جوابگوی صنعت توریسم نیست و من این عقیده را قبول ندارم چراکه به نظر بنده هریک از این نوع معماری‌ها مخاطب خاص خود را دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز