خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس:

وضعیت صنعت گردشگری در کشور مطلوب نیست

asdasd
کد خبر : ۱۶۹۹۵۷

: شهرهای ما معماری مدرن جایگزین معماری اصیل ایرانی اسلامی را شده و این مسئله بر سبک زندگی ما نیز تاثیرگذار بوده که نمونه آن را به عینه در خانواده‌ها می‌توانیم مشاهده کنیم.

نائب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت صنعت گردشگری در کشور مطلوب نیست و متاسفانه این ظرفیت عظیم مورد غفلت واقع شده است.

به گزارش ایلنا، محمدرضا رضایی کوچی یکی از عوامل دور ماندن از سبک زندگی ایرانی - اسلامی را بی‌توجهی به معماری ایرانی دانست و تصریح کرد: در شهرهای ما معماری مدرن جایگزین معماری اصیل ایرانی اسلامی را شده و این مسئله بر سبک زندگی ما نیز تاثیرگذار بوده که نمونه آن را به عینه در خانواده‌ها می‌توانیم مشاهده کنیم.

رضایی کوچی وضعیت صنعت گردشگری در کشور را هم مطلوب ندانست و خاطرنشان کرد: برگزاری چنین همایش‌هایی برای صنعت گردشگری کشور بسیار مهم و تاثیرگذار خواهد بود زیرا صنعت گردشگری در دنیای امروز یکی از منابع درآمدزایی برای کشور‌ها به حساب می‌آید که متاسفانه در کشور ما توجه چندانی به آن نمی‌شود.

وی با بیان اینکه معماری و گردشگری در بسیاری از عرصه‌ها با یکدیگر پیوستگی دارند، گفت: معماری همواره از عوامل جذب گردشگر به شمار می‌رود و کشور ما هم در عرصه معماری سنتی آثار برجسته‌ای را در شهرهای مختلف دارد.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی رشد معماری و گردشگری در کشور در کنار یکدیگر می‌سر دانست و افزود: باید شرایطی فراهم شود که در ساخت و سازهای مختلف در شهر‌ها معماری سنتی کشورمان هم جایگاه خود را حفظ کند و در کنار آن آثار باستانی هم آسیب نبینند و این امانت گران بها را بتوانیم به نسل‌های آینده ارائه دهیم.

رضایی کوچی همکاری همه دستگاه‌ها را برای حفظ معماری و گردشگری کشور لازم دانست و گفت: نباید تنها سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را متولی حفظ معماری در کشور دانست و همه دستگاه‌ها از جمله وزارت راه و شهرسازی، سازمان قوه فضاییه و شهرداری‌ها هر کدام به سهم خود باید برای حفظ معماری اصیل ایرانی و اسلامی که ارتباط مستقیمی با سبک زندگی ایرانی - اسلامی دارد، تلاش کنند.

گفتنی است، دومین همایش بین المللی معماری و توریسم ۸ و۹ خرداد ماه سال جاری در سالن همایش‌های صدا و سیمای خراسان رضوی(مشهد مقدس) برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز