خبرگزاری کار ایران

رئیس محیط زیست بانه به ایلنا خبر داد:

کشف ۵۷ قطعه سنجاب ایرانی در بانه

asdasd
کد خبر : ۱۶۹۷۸۳

شهرستان بانه به دلیل داشتن جنگل‌های بلوط، زیستگاه مناسب سنجاب محسوب می‌شود که متاسفانه همواره سوداگران حیات وحش این جانور زیبا را مورد تاراج و شکار قرار می‌دهند.

رئیس محیط زیست شهرستان بانه از کشف و ضبط ۵۷ قطعه سنجاب ایرانی در این شهرستان خبر داد.

رسول حاج اسماعیلی ضمن بیان این مطلب به خبرنگار ایلنا گفت: ماموران اجرایی این اداره در بازرسی های خود و طبق گزارشهای مردمی از یک دستگاه اتوبوس به مقصد اصفهان ۵۷ قطعه سنجاب کشف و ضبط کردند.

وی تصریح کرد: شهرستان بانه به دلیل داشتن جنگل‌های بلوط، زیستگاه مناسب سنجاب محسوب می‌شود که متاسفانه همواره سوداگران حیات وحش این جانور زیبا را مورد تاراج و شکار قرار می‌دهند که موجبات نابودی جنگلهای بلوط را نیز بدنبال داشته است.

حاج اسماعیلی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱۹ قطعه سنجاب ایرانی طی گزارشهای مردمی و توسط محیط بانان این اداره کشف و ضبط، و در مناطق و زیستگاههای شهرستان بانه رها سازی شد.

رئیس محیط زیست بانه در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه خوشبختانه موج گریز و ندامت از شکار همچنان درسطح استان تداوم دارد، یادآور شد: از سال گذشته تاکنون موج عظیم و قابل تقدیری از ندامت و پشیمانی در میان شکارچیان کردستان که سال‌ها سابقه شکار داشتند به راه افتاده که با این اقدام، فرهنگ والای مردمان این دیار به رخ جهانیان کشیده شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با تداوم و قوت گرفتن این حرکت های خودجوش مردمی، استان کردستان به سوی سرزمینی عاری از شکار و تخلف زیست محیطی و استانی پاک در این زمینه تبدیل شود و روزی فرا رسد که هیچکس برای پروانه شکار به ادارات محیط زیست مراجعه نکنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز