خبرگزاری کار ایران

تاکنون ۵۸ زائر ایرانی در عمره فوت شده اند‎

asdasd
کد خبر : ۱۶۸۴۷۵

تاکنون در عمره سال جاری بیش از ۳۶۰۰ نفر از سوی پزشکان مستقر ستاد ویزیت شده اند که در این مدت ۶۸۱ زائر بستری شده در مکه و مدینه داشته ایم.

ایلنا: ‌ مدیر ستاد عملیات عمره در مکه، گفت: متاسفانه تا به امروز ۳۳ زائر مرد و ۲۵ زائر زن در طول سفر عمره مفرده فوت شده اند، که جمعا ۵۸ نفر می‌شوند، بیشترین فوتی‌ها مربوط به شهر مکه بوده است.

به گزارش ایلنا، حسن سحرخیز، ضمن بیان این طملب افزود: تاکنون بیش از ۶۰۰ هزار زائر ایرانی در قالب ز ۴۵۰۰ کاروان با حدود دو هزار پرواز سعودی، ایران ایر و ماهان وارد سرزمین وحی شده اند.

وی با بیان این‌که هم اکنون بیش از ۴۵ هزار زائر در مکه و مدینه حضور دارند، خاطرنشان کرد: این تعداد زائر در ۲۹ هتل مکه و ۴۷ هتل مدینه اسکان داده شده اند که در کل ۱۳ خط اتوبوسی با ۱۱۲ اتوبوس در ارایه خدمات حمل و نقل درون شهری به زائران فعالیت می‌کنند.

سحرخیز با اشاره به این‌که ۳۱۹ اتوبوس و کامیون حمل بار نیز در مکه و مدینه از سوی شش شرکت سعودی طرف قرارداد به زائران ایرانی خدمات حمل و نقل برون شهری ارایه می‌دهند، افزود: تمام تلاش عوامل ستاد این است که پروازهای ورودی و خروجی بدون تاخیر و یا با حداقل تاخیر ممکن صورت گیرد.

مدیر ستاد عملیات عمره در مکه مکرمه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خدمات پزشکی ارایه شده به زائران اظهار داشت: تاکنون در عمره سال جاری بیش از ۳۶۰۰ نفر از سوی پزشکان مستقر ستاد ویزیت شده اند که در این مدت ۶۸۱ زائر بستری شده در مکه و مدینه داشته ایم.

۵۸ زائر تاکنون فوت شده اند

وی یادآور شد: متاسفانه تا به امروز ۳۳ زائر مرد و ۲۵ زائر زن در طول سفر عمره مفرده فوت شده اند، که جمعا ۵۸ نفر می‌شوند، بیشترین فوتی‌ها مربوط به شهر مکه بوده است.

سحرخیز با اشاره به علت اصلی دستگیری و ایجاد مشکلات در عربستان عنوان کرد: عدم آگاهی از قوانین و حساسیت‌های موجود در کشور میزبان، توزیع شیرینی و شکلات در مسجدالحرام، استعمال دخانیات در اماکن شریفه و… از جمله علل دستگیری ها است که با تلاش مسئولان مرتفع می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز