خبرگزاری کار ایران

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت استان تهران:

زائران ایرانی به ویروس کرونا مبتلا نشده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۶۴۲۸۰

«حتمال انتقال بیماری در فضای باز، بسیار محدود بوده و موارد انتقال انسان به انسان در مواردی اتفاق افتاده است که افراد به مدت طولانی در فضای بسته در کنار فرد بیمار بوده اند، مانند افرادی که در بیمارستان ها با بیماران در ارتباط هستند.»

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت در استان تهران با بیان اینکه تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر ابتلای زائران ایرانی به ویروس کرونا در عربستان نداشته ایم، از خانواده های زائران ایرانی خواست از این بابت نگران نباشند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، دکتر «حمیدرضا جنیدی» همچنین درمورد نحوه انتقال این بیماری گفت: اطلاعات ما در این باره هنوز کامل نیست، اما روش های انتقال آن از انسان به انسان شبیه بیماری آنفلوآنزا، یعنی از طریق سرفه و عطسه است.

وی همچنین افزود: احتمال انتقال بیماری در فضای باز، بسیار محدود بوده و موارد انتقال انسان به انسان در مواردی اتفاق افتاده است که افراد به مدت طولانی در فضای بسته در کنار فرد بیمار بوده اند، مانند افرادی که در بیمارستان ها با بیماران در ارتباط هستند.

جنیدی با بیان اینکه مواد شوینده و ضد عفونی کننده ساده می توانند به راحتی ویروس کرونا را نابود کند، گفت: مهمترین مواردی که افراد می توانند رعایت کنند، بهداشت فردی و شستشوی مرتب دست هاست و بهتر است در برخورد با افراد مشکوک از ماسک استفاده شود.

وی از زائرانی که قصد تشرف به عمره را دارند خواست جهت کسب اطلاعات بیشتر در این مورد به پایگاه اطلاع رسانی معاونت آموزش و پژوهش مرکز به آدرس www. hajmed. ir مراجعه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز