خبرگزاری کار ایران

اعزام دانشجویان مجرد به سرزمین وحی آغاز شد

کد خبر : ۱۵۸۹۲۳

در این سفر دانشجویان به مکان هایی از مدینه سفر می کنند که تا کنون کسی نرفته و هیچ زائر دیگری نمی تواند از این مکان ها دیدن کند.

نماینده ستاد عمره دانشجویی در مدینه با ارائه آماری از ورود و خروج کاروان های اساتید و دانشجویان متاهل افزود: اکنون اعزام کاروان های دانشجویان مجرد به سرزمین وحی آغاز شده است.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی حج، حاج علی اکبری در مراسمی گفت، برای این دسته از دانشجویان برنامه های فرهنگی مختلفی را برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: در این سفر معنوی بعثه مقام معظم رهبری برنامه های ویژه ای را برای دانشجویان تدارک دیده و در این سفر دانشجویان به مکان هایی از مدینه سفر می کنند که تا کنون کسی نرفته و هیچ زائر دیگری نمی تواند از این مکان ها دیدن کند.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین قمی نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به دونوع دیدگاه در سفر عمره گفت: برخی ها عمره جزیره ای دارند به این معنی که این سفر معنوی ماننده جزیره ای در عمرشان می ماند. ۱۰ یا ۱۵ روز، یک تجربه ای بدست می آورند و فضای دیگر را برای سفر انتخاب می کنند. این عمره جزیره ای به گذشته و به آینده شان ارتباطی ندارد. البته این دسته نیز دست خالی باز نخواهند گشت.

وی افزود: در مقابل عمره دیگری داریم به نام عمره زندگی یا عمره معنوی. این عمره فقط محدود به یک دوره محدود چند روزه نیست بلکه اثرات آن در کل زندگی او جریان دارد. این عمره یک تحول تکوینی است و وجود انسان را مورد تحول قرار می دهد و اینجاست که دیگر به گذشته و آینده انسان مربوط است و انسان را به حرکت وا می دارد و این حرکت بواسطه عمره معنوی ادامه خواهد داشت تا انسان با مانعی به نام گناه برخورد نکند.

معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: خیال نکنیم که فقط آنچه در آزمایشگاه ها مورد آزمایش قرار می گیرد و دیده می شود واقعیت هاست. گمان نکنیم که هستی اینقدر تنگ است که تنها در این محدودیت ها و محسوسات خلاصه می شود، بلکه واقعیت های دیگری نیز در دنیا به عنوان رمزهای پنهان وجود دارد.

وی افزود: هستی پیغام های فراوانی دارد و اگر این پیغام ها را کسی گرفت و دریافت کرد عمره معنوی را خواهد فهمید.

در ادامه این مراسم مداح اهل بیت(ع) به ذکر مصیبت پرداخت و در پایان نیز هدیه ای به رسم یادبود از طرف بعثه مقام معظم رهبری به دانشگاهیان اهدا شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز