خبرگزاری کار ایران

اعلام برنامه‌های مناطق آزاد برای پذیرش گردشگران نوروزی

asdasd
کد خبر : ۱۵۳۴۰۴

افزایش ظرفیت اقامتی در قشم / امیدواری برای ماندگاری مسافران در ماکو / افزایش کمپ‌های مسافری در چابهار / پیش بینی ورود ۲ میلیون نفر گردشگر به ارس / پارک ۱۷ هکتاری اروند؛ آماده بهره برداری / کیش گل باران می‌شود.

ایلنا: روسای مناطق آزاد کشور در جلسه‌ای با دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد برنامه‌های نوروزی خود را تشریح و اعلام کردند که بیشترین برنامه ریزی آن‌ها برای پذیرش گردشگران در روزهای عید، افزایش ظرفیتهای اقامتی در مناطق آزاد بوده است.

به گزارش ایلنا، اکبر ترکان در چهارمین نشست ماهیانه خود با مدیران عامل و اعضاء هیئت مدیره سازمان‌های مناطق آزاد کشور گفت: مناطق آزاد کشو ر در نوروز ۹۳ تبلیغات و اطلاع رسانی خود را باید بر محور برندسازی «گردشگری حلال» دنبال کنند زیرا همانگونه که غذای حلال در دنیا به شهرت رسید و بسیاری از آن استقبال کردند باید گردشگری حلال نیز به این سمت و سو حرکت کند.

وی معرفی جاذبه‌های طبیعی و گردشگری مناطق آزاد را از طریق رسانه‌ها، تولید اخبار و توزیع بروشورهای نوروزی در مداخل ورودی مناطق آزاد کشور موثر و ضروری دانست.

در ادامه نشست هر یک از مدیران عامل مناطق آزاد کشور به بیان برنامه‌های مناطق در ایام سال جدید پرداختند.

افزایش ظرفیت اقامتی در قشم

شهریار مشیری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم درباره برنامه‌های این سازمان در نوروز ۹۳ گفت: هر ساله با سیل عظیمی از گردشگران به این منطقه مواجه هستیم که ورود این میزان گردشگر به ویژه با خودروهای شخصی نظم جزیره را مختل می‌کرد که امسال در صدد هستیم ورود خودرو‌ها به قشم و درگهان را بیشتر کنترل کنیم تا از ازدحام و ترافیک جلوگیری شود.

او ادامه داد: با توجه به محدودیت تخت‌های اقامتی در قشم، برنامه ریزی برای ایجاد کمپ برای اسکان مسافران انجام شده است.

امیدواری برای ماندگاری مسافران در ماکو

حسین فروزان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در این نشست گفت: این منطقه ظرفیت اقامتی چندان بالایی ندارد. درصدد هستیم با اجرای برنامه‌های بلند مدت میزان ماندگاری گردشگران در این منطقه را افزایش دهیم. به همین علت مدارس و سالن‌های ورزشی را برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته‌ایم.

او ادامه داد: با توجه به مشکلات جاده‌ای مثل کم عرض بودن آن‌ها در منطقه و بالا بودن میزان تصادفات مذاکرات متعددی با پلیس راه استان انجام شده تا بر ترافیک خطوط جاده‌ای در منطقه نظارت بیشتری داشته باشند.

افزایش کمپ‌های مسافری در چابهار

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: برنامه‌های گسترده‌ای برای ایجاد کمپ‌های مسافری در چابهار در کنار مراکز اقامتی موجود و نیز ساماندهی برخی روستا‌ها برای اقامت در نظر گرفته شده است.

حامدعلی مبارکی ادامه داد: احداثپارکینگ در کنار مراکز تجاری، زیباسازی محدوده منطقه، برگزاری برنامه‌های هنری و محلی به غیر از ایام فاطمیه، ساماندهی روستای تاریخی تیس، استقرار چادرهای هلال احمر، استقرار چادرهای اقامتی در اماکن دیدنی و ایجاد یک اقامتگاه در بخش زرآباد از جمله اقدامات صورت گرفته در چابهار است.

هم چنین بازدید از غارهای طبیعی، گشت‌های دریایی و برگزاری جشنواره غذاهای محلی از دیگر برنامه‌های این منطقه در نوروز خواهد بود.

پیش بینی ورود ۲ میلیون نفر گردشگر به ارس

محسن خادم عرب باغی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس نیز در این نشست از ارزیابی و شناسایی نقاط ضعف و قوت این منطقه در حوزه گردشگری خبر داد و گفت: امسال مجوزهای لازم برای اسکان مسافران در خانه‌های ساکنان در منطقه صادر شد و ظرف مدت یک ماه چهار کمپ اقامتی هم در این منطقه دایر شده است.

ایجاد سرویس‌های بهداشتی سیار، پیش بینی پارکینگ برای خودروهای ورودی و جانمایی ۸ نقطه برای برپایی چادرهای اقامتی از جمله برنامه‌های این منطقه است.

پارک ۱۷ هکتاری اروند؛ آماده بهره برداری

عبداله کعبی عضو هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد اروند در این نشست از برنامه‌های این منطقه برای نوروز ۹۳ خبر داد و گفت: بیش از ۲ هزار تخت در اماکن اقامتی وجود دارد. هم چنین ۵ اردوگاه راهیان نور نیز برای پذیرایی از اردوهای راهیان نور تدارک دیده شده است.

کعبی ادامه داد: بیش از ۵۰ مدرسه نیز برای اسکان گردشگران و ۱۰۰ نقطه نیز برای برپایی چادرهای اقامتی در نظر گرفته است.

وی با اعلام اینکه این منطقه آمادگی پذیرش یک میلیون مسافر را در منطقه دارد گفت: پارک ۱۷ هکتاری اروند ۲۷ اسفندماه در این منطقه افتتاح می‌شود و بهره برداری از آن آغاز خواهد شد.

او هم چنین از به کارگیری گروه‌های ویژه برای جمع آوری زباله و پسماند‌ها در این منطقه در ایام نوروز خبر داد.

کیش گل باران می‌شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش که سکان یکی از قطب‌های گردشگری کشور را در اختیار دارد برنامه‌های کیش را برای نوروز ۹۳ تشریح کرد.

علی اصغر مونسان از افزایش ۲ تسمه نقاله ۱۲۰ متری برای انتقال بار مسافران در فرودگاه کیش خبر داد و گفت: با بهره برداری از این تسمه نقاله‌ها مدت زمان انتظار برای دریافت بار کاهش یافته است.

به گفته وی ایجاد کمپ اسکان با ظرفیت ۲۵۰۰ نفر، افزودن ۳ دستگاه آمبولانس به اورژانس بیمارستان کیش برای خدمات رسانی سریع‌تر، توجه به زیباسازی و افزایش فضای سبز جزیره، برگزاری برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی متنوع، ایجاد پیاده راه هنر در ساحل جزیره و راه اندازی کارناوال‌های هنری از جمله برنامه‌های منطقه آزاد کیش در نوروز ۹۳ خواهد بود.

مونسان هم چنین از افتتاح ۵ پروژه مهم عمرانی در کیش در ایام باقی مانده سال و نیز بهره برداری آزمایشی از پایانه جدید مسافری دریایی کیش خبر داد و افزود: دوره آزمایشی و فعالیت این پایانه همزمان با نصب تجهیزات در حال انجام است ضمن اینکه دستگاه‌های اسکن ویژه بازرسی بار مسافران خریداری شده تا کنترل آن‌ها با سهولت بیشتری انجام شود.

ساخت تندیس مشاهیر گیلان با حضور گردشگران

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی نیز در این نشست با اشاره به برنامه‌های این منطقه در ایام نوروز گفت: در نوار ساحلی محدوده منطقه آزاد ۲۶ آلاچیق جدید برای استفاده هر چه بهتر مسافران احداثشده است.

رضا مسرور ادامه داد: ایجاد نور‌پردازی، اصلاح روشنایی معابر، برگزاری برنامه‌های فرهنگی، هنری نوروز خوانی، ساخت تندیس به صورت زنده از مشاهیر استان گیلان از قبیل آیت الله بهجت، میرزا کوچک خان، کیومرثصابری فومنی و محمد معین در حضور گردشگران و ایجاد یک فرهنگسرا در بازار کاسپین بخشی از اقدامات پیش بینی شده در این منطقه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز