خبرگزاری کار ایران

مدیر کل روابط عمومی بنیاد مستضعفان در واکنش به فروش غیرقانونی کاخ مروارید؛

کاخ مروارید، ۲۰ سال پیش قانونی واگذار شده است

asdasd
کد خبر : ۱۵۲۹۶۴

این کاخ ۲۰ سال پیش بنا بر مصلحت و سیاست آن زمان توسط بنیاد و مدیریت سابق به سپاه واگذار شد / بنیاد مستضعفین هیچ نقشی در حفظ و نگهداری کاخ مروارید و سایر مسائل ندارد.

ایلنا: مدیرکل روابط عمومی و امور فرهنگی بنیاد مستضعفان، گفت: ‌کاخ مروارید، ۲۰ سال پیش، قانونی واگذار شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اخیرا مطلبی در سایت‌ و رسانه‌های خبری از سید محمود کاشانی منتشر شد. این حقوقدان در قسمتی از نامه خود، پس از توضیح قوانین و توافقات صورت گرفته درباره کاخ «مروارید» واقع در مهر شهر کرج می نویسد:

«با وجود ثبت ملی کاخ مروارید و زمین ها و باغ های وابسته به آن در فهرست آثار ملی و اعلام صریح رئیس این سازمان به مقامات اداری استان مربوط، بنیاد مستضعفان و جانبازان شش دانگ عرصه و اعیانی های احداثی در این اثر تاریخی و میراثفرهنگی را که بر پایه قوانین لازم الاجرای کشور در اختیار سازمان میراثفرهنگی است در یکی از دفاتر اسناد رسمی بر پایه سند انتقال قطعی شماره ٣٠٨٣٨ مورخ ٢٧ اسفند ١٣٨۶ خورشیدی به یکی از دستگاه‌های دولتی به بهای ٧٠ میلیارد ریال فروخته و تسلیم کرده است. از آنجا که کاخ مروارید بر پایه سوابق مزبور از جمله اموال دولتی و آثار تاریخی است قابل انتقال نیست. بنابراین این معامله، غیر قانونی و بی اعتبار است و مورد معامله از سوی خریدار مزبور قابلیت تملّک نداشته است.»

در این ارتباط " سید حسین سجادی "، مدیر کل روابط عمومی و امور فرهنگی بنیاد مستضعفان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، می‌گوید: ‌ این کاخ ۲۰ سال پیش بنا بر مصلحت و سیاست آن زمان توسط بنیاد و مدیریت سابق به سپاه واگذار شد.

وی تاکید کرد: بدین ترتیب بنیاد هیچ نقشی در حفظ و نگهداری این کاخ و سایر مسائل ندارد.

سجادی صراحتا اعلام کرد: ‌ این کاخ از اموال بنیاد مستضفعان بود و بنیاد حق داشت که این کار انجام دهد و روند کار کاملا قانونی صورت گرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز