خبرگزاری کار ایران

در سفر سرپرست حجاج ایرانی به سریلانکا صورت گرفت

رایزنی دیپلماسی حج میان ایران و سریلانکا

کد خبر : ۱۴۵۶۵۶

ایران در زمینه حج و زیارت دارای تجارب ارزنده‌ای است که می تواند این موارد را در اختیار کشور دوست سریلانکا قرار دهد و دو کشور می‌توانند با درایت در جهت توسعه روابط و بهبود رفاه مردم دو کشور تلاش کنند.

نماینده مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت بنا به دعوت فوزی وزیر امور حج سریلانکا در رأس هیأتی به این کشور سفر کرد و در دیدارهای جداگانه با مقامات این کشور به رایزنی درباره دیپلماسی حج پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر، نماینده مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت بنا به دعوت فوزی وزیر امور حج در سریلانکا در رأس هیأتی به این کشور سفر کرد و در دیدارهای جداگانه با مقامات این کشور به رایزنی درباره دیپلماسی حج پرداخت.

تبادل تجربیات حج ایران و سریلانکا

نماینده مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت در نخستین روز سفر خود به این کشور با وزیر امور حج در سریلانکا دیدار کرد و ضمن تشکر از دعوت وزیر حج، گفت: این نخستین سفر خارجی امسال اینجانب بود که به سریلانکا صورت گرفت.

وی با اشاره به ملاقات‌های جداگانه‌ای که با نخست وزیر و وزیر اقتصاد سریلانکا صورت داده و در هر دو دیدار به گسترش روابط دوجانبه تأکید شده است، افزود: با توجه به تجربه ایران در زمینه حج و روابط دوستانه حاضر هستیم کلیه تجربیات خود را در اختیار کشور دوست سریلانکا قرار دهیم و یک کارگاه آموزشی در این رابطه داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تصریح کرد: در حال حاضر ۹۰۰ هزار سهمیه برای حج عمره و شصت هزار نفر برای حج واجب داریم؛ ما می‌توانیم در همکاری با سریلانکا، حجاج سریلانکا را به ایران آورده و پس از سه روز اقامت در ایران، به عربستان بروند.

وزیر امور حج سریلانکا نیز در پاسخ سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر، گفت: ما در حدود ۶۰ هزار سهمیه برای حج عمره و دو هزار سهمیه برای حج واجب داریم.

وی خواستار استفاده از تجربیات طرف ایرانی شد و با اشاره به کارگاه آموزشی که با حضور کارگزاران حج سریلانکا برگزار می‌شود، ابراز امیدواری کرد که این کارگاه بتواند در خدمت مردم به بهترین نحو عمل کند.

وزیر امور مسلمانان و حج سریلانکا همچنین از آمادگی کشورش برای عقد تفاهم‌نامه همکاری بین دو کشور در زمینه حج خبر داد.

مراسم بزرگداشت یوم الله ۲۲ بهمن در سریلانکا برگزار شد

سرپرست حجاج ایرانی با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران در سریلانکا، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را در این کشور گرامیداشت.

نماینده مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت در جشن سالگرد انقلاب اسلامی که در اقامتگاه سفارت جمهوری اسلامی ایران برگزار شده بود، شرکت کرد.

وی در این گردهمائی با تعدادی از شخصیت‌ها شرکت کننده دراین مراسم یادبود و نیز سه تن از وزرای سریلانکا دیدار کرده و سپس با معاون وزارت خارجه سریلانکا به گفت‌و گو پرداخت.

نماینده مقام معظم رهبری در امور حج و زیارت سپس با شهردار شهر کلمبو، سفیر سریلانکا در ایران و یکی از مسئولان سازمان مور، ۵ نفر از مسئولان جامعه العلماء دیدار و مذاکره کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر در این دیدارها از آمادگی ایران برای توسعه روابط در کلیه زمینه سخن گفت و ابراز کرد: با توجه به شرایط اخیر پیش آمده ایران و سریلانکا می‌توانند در جهت گسترش بیش از پیش روابط تلاش کنند.

سرپرست حجاج ایرانی، گفت: ایران در زمینه حج و زیارت دارای تجارب ارزنده‌ای است که می تواند این موارد را در اختیار کشور دوست سریلانکا قرار دهد و دو کشور می‌توانند با درایت در جهت توسعه روابط و بهبود رفاه مردم دو کشور تلاش کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز