خبرگزاری کار ایران

ابتکار خبر داد:

ساخت پارک های صلح برای حفظ محیط زیست مرزی

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۴۳۹

بایستی رشد اقتصاد و تولید به شکلی منطقی ادامه پیدا کند تا موجب تخریب محیط زیست نشود. واحد تولیدی باید منابع آب و انرژی اش را مدیریت کند و تولیدی سازگار با محیط زیست داشته باشد.

ایلنا: رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: برای حفظ محیط زیست در مرزهای کشور طرح ساخت پارک های صلح در مرزهای مشترک ایران با کشور ارمنستان و عراق در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " معصومه ابتکار " در مراسم افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست با تشکر از حضور شرکت ها، صنایع و تشکل های مردم نهاد در این نمایشگاه اظهار داشت: یکی از محور های برنامه های رییس جمهور، محیط زیست است و یکی از فصول سه گانه ای که دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه کرده است، اقتصاد سبز است.

وی ادامه داد: مدیریت توسعه باید ضوابط را در جهت پایداری توسعه قرار دهد که این یک اصل پذیرفته شد در دنیا و ایران است و رشد اقتصادی و بهبود شرایط هم در تولید و هم در اشتغال باید مد نظر باشد و تمام اینها در شرایطی باید اتفاق بیفتد که به این امر توجه شود که حفظ منابع پایه در این راستا الزامی است.

ابتکار اضافه کرد: بایستی رشد اقتصاد و تولید به شکلی منطقی ادامه پیدا کند تا موجب تخریب محیط زیست نشود. واحد تولیدی باید منابع آب و انرژی اش را مدیریت کند و تولیدی سازگار با محیط زیست داشته باشد.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر لزوم بهینه سازی مصرف انرژی و تصحیح الگوی مصرف آب در بخشهای صنعتی کشاورزی و خانگی گفت: بهره برداری از منابع طبیعی باید مورد بازبینی مجدد قرار گیرد و این یکی از رویکردهایی است که در طراحی سبز اتفاق می افتد و اگر به این مسائل توجه نشود در انتهای خط محیط زیست هزینه سنگینی را پیش رو خواهیم داشت.

وی با انتقاد از این تفکر که به محیط زیست پس از اقتصاد رسیدگی شود گفت: باید توسعه پایدار همگام با محیط زیست باشد و توجه به این حوزه باعثایجاد مشاغل جدید به عنوان مثال درحوزه بازیافت و انرژی های نو می شود.

ابتکار اعلام می کند که سازمان محیط زیست از کسانی که فن آوریهای محیط زیست مانند فیلتراسیون هوا و آب وسیستمهای بازیافت را تولید می کنند، حمایت خواهد کرد.

ابتکار در ادامه افزود: پیشبرد وضعیت محیط زیست در شرایطی مهیا می شود که اقتصاد سبز درکشور پیش برود و در همه بخش ها نهادینه شود و منابع کشور مانند یارانه ها به مسائل کاهش آلودگی هوا، ‌گازهای گلخانه ای و… اختصاص داده شود.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست از همکاری ایران و ارمنستان ابراز امیدواری کرد وگفت: درباره رود ارس و برنامه های مشترک دیگری که با ارمنستان داریم به ویژه اولین پارک مشترک بین مرزی که در حال حاضر نهایی شده است، کارهایی صورت گرفته و امیدواریم این همکاری استمرار پیدا کند.

وی در باره توافق برا ی احداثپارک صلح ارس گفت: درحال حاضر توافق برای احداثاین پارک که براساس طبقه بندی های مورد قبول سازمانهای جهانی است، میان ایران و ارمنستان انجام شده و ایران در نظر دارد برای حفظ محیط زیست مرزی، طرح ساخت چنین پارکی را با عراق هم داشته باشد.

ابتکار درپایان ابراز امیدواری کرد که سیزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست قدمی راهبردی برای حمایت از فعالین اقتصادی باشد که ملاحظات زیست محیطی را رعایت می کنند و یا درزمینه مرتبط با محیط زیست فعالیت می کنند.

وی تاکید کرد که سازمان محیط زیست قصد دارد در آینده بیش از پیش از فعالین جهانی و سازمانهای مردم نهاد و شرکت ها و صنایع داخلی برای شرکت در چنین نمایشگاههایی دعوت کند تا با حمایت از آنها راه پیشبرد اهداف زیست محیطی در کشور باز شود وفرهنگ محیط زیست در میان مردم با همکاری سازمانهای مردم نهاد و فعالین و جامعه بین الملل میسر شود.

رئیس سازمان محیط زیست مسئله محیط زیست را یک مسئله جهانی دانست که باید فارغ از مسائل سیاسی و مرزبندی ها مورد توجه قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز