خبرگزاری کار ایران

خانه خدا فردا با گلاب ناب ایرانی شست‌وشو می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۱۰۱

شست‌و شوی کعبه مطابق سنت همه ساله پس از پایان موسم حج انجام می‌شود و خالد الفیصل فردا شست‌و شوی خانه خدا را به نیابت از ملک عبدالله پادشاه عربستان انجام می‌دهد.

ایلنا: همزمان با پایان یافتن موسم حج، کعبه فردا با آب زمزم و گلاب ناب ایرانی شست‌و شو داده می‌شود و با خروج آخرین حاجی در روز ۱۵ محرم‌الحرام از سرزمین وحی، پرونده موسم حج به طور کامل بسته می‌شود.

به گزارش ایلنا، خالد الفیصل امیر مکه مکرمه و رئیس کمیته مرکزی حج عربستان، اعلام کرد: فردا کار شست‌و شوی کعبه را با آب زمزم مخلوط به گلاب ناب ایرانی انجام می‌شود.

براساس این گزارش، شست‌و شوی کعبه مطابق سنت همه ساله پس از پایان موسم حج انجام می‌شود و خالد الفیصل فردا شست‌و شوی خانه خدا را به نیابت از ملک عبدالله پادشاه عربستان انجام می‌دهد.

قرار است آخرین حاجی روز ۱۵ محرم الحرام از سرزمین وحی خارج شود تا پرونده موسم حج به طور کامل بسته شود.

بر اساس این گزارش، خالد الفیصل و همراهانش، داخل کعبه و دیوار‌هایش را با پارچه‌های آغشته به آب زمزم و گلاب ناب ایرانی شست‌و شو می‌دهند.

در مراسم شست‌و شوی کعبه، السدیس رئیس کل امور حرمین شریفین و شماری از مقامات و وزیران و پرده داران کعبه و همچنین دیپلمات‌های کشورهای اسلامی مقیم عربستان حضور خواهند داشت.

الخزیم معاون رئیس کل امور حرمین شریفین اعلام کرد: اداره کل امور حرمین شریفین، آب زمزم مخلوط به گلاب ایرانی و تمام لوازم شست‌و شو را از مدت‌ها پیش آماده کرده است.

به گفته وی، شست‌و شوی کعبه یک سنت نبوی است که پیامبر(ص) در روز فتح مکه مکرمه، هنگامی که داخل کعبه شد، پس از پاکسازی آن از وجود بت‌ها به شست‌و شوی آن اقدام کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز