خبرگزاری کار ایران

مدیر پایگاه اطلاع رسانی بعثه مقام معظم رهبری خبر داد؛

انتشار آنلاین دانشنامه حج

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۰۸۶

این دانشنامه که به همت حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت تدوین یافته، به موضوعاتی چون مناسک، اسرار و معارف، حج گزاری کشورهای اسلامی، کتاب‌شناسی و نیز آداب و رسوم اجتماعی پرداخته شده است.

ایلنا: مدیر پایگاه اطلاع رسانی بِعثه مقام معظم رهبری از انتشار آنلاین دانشنامه حج در این پایگاه خبری خبر داد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام روزبه برکت رضایی مدیر پایگاه اطلاع رسانی بعثه مقام معظم رهبری از انتشار آنلاین دانشنامه حج در این پایگاه خبری خبر داد.

وی با بیان اینکه ۵ جلد از دانشنامه بزرگ حج و حرمین شریفین، در دیدار کارگزاران حج با مقام معظم رهبری رونمایی شد، اظهار داشت: تمام متن این دانشنامه به صورت الفبائی و با مدخل‌های مستقل در پایگاه اطلاع رسانی حج وابسته به بعثه مقام معظم رهبری انتشار یافت.

حجت الاسلام برکت رضایی یادآور شد: این دانشنامه که به همت حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت تدوین یافته، به موضوعاتی چون مناسک، اسرار و معارف، حج گزاری کشورهای اسلامی، کتاب‌شناسی و نیز آداب و رسوم اجتماعی پرداخته شده است.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین مهدی علیزاده موسوی رییس پژوهشکده حج وزیارت در خصوص دانشنامه حج گفت: در دوره‌ای که به عصر انفجار اطلاعات معروف است، تدوین چنین دایرة المعارف عظیمی در قالب حدود ۳ هزار مدخل و موضوع، بسیاری ضروری بود.

رییس پژوهشکده حج و زیارت در ادامه خاطرنشان کرد: ۵ گروه علمی شامل تاریخ و اعلام، جغرافیای تاریخی، فقه، مطالعات اجتماعی و کتاب‌شناسی در این کلان پروژه در حال فعالیت هستند، همچنین حدود یک صد تن از پژوهشگران حوزه در زمینه تالیف مقالات، ارزیابی و آماده سازی دانشنامه با ما همکاری دارند.

حجت‌الاسلام علیزاده موسوی گفت: با توجه به اینکه این اثر عظیم در راستای تقریب بین مذاهب، نقش بسیار مهم و موثری ایفا می‌کند، لذا امیدواریم که در آینده بتوانیم به زبان‌های مختلف آن را منتشر کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز