خبرگزاری کار ایران

وجود بیش از ۴۵ درصد از تنوع گونه‌ای مهره داران در مخازن ژنتیکی سازمان محیط زیست

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۵۲۱

درحال حاضر درمخازن علمی این دفتر بیش از ۵۰۰ گونه از مهره داران ایران یعنی حدود ۴۵ درصد از تنوع گونه‌ای ایران نگهداری وثبت اطلاعات شده است.

ایلنا: بیش از ۴۵ درصد از تنوع گونه‌ای مهره‌داران ایران در مخازن علمی دفتر موزه تاریخ طبیعی و ذخائر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست وجود دارد.

به گزارش ایلنا، شهاب الدین منتظمی مدیر کل دفتر موزه‌های تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه سرزمین ایران به دلیل تنوع جغرافیایی و داشتن اکوسیستم‌های گوناگون، زیستگاه گونه‌های متنوع جانوری است، گفت: کشور ایران با داشتن حدود ۴۰ هزار گونه جانوری و نمونه‌های کمیابی همچون: یوز ایرانی، سیاه گوش، آهو وجبیر ایرانی، قوچ لارستان، خرس سیاه، زاغ بور، کبک دری و انواع پرندگان شکاری به جرات می‌توان گفت، رتبه نخست تنوع زیستی را در جهان به خود اختصاص داده است.

وی با اعلام اینکه با تلاش متخصصین گروه جانوری دفتر موزه تاریخ طبیعی وذخائرژنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست، گونه‌های منحصر به فردی در بایگانی مهره داران آماده سازی، شناسایی و نگهداری می‌شوند، افزود: درحال حاضر درمخازن علمی این دفتر بیش از ۵۰۰ گونه از مهره داران ایران یعنی حدود ۴۵ درصد از تنوع گونه‌ای ایران نگهداری وثبت اطلاعات شده است.

به گفته شهاب الدین منتظمی، وجود این گنجینه ارزشمندی علاوه بر معرفی اصولی و علمی تنوع زیستی و طبیعت کشورمان، باعثشده در بحثمطالعات علمی و بررسی‌های تاکسونومیک، فیلوژنی و ژنتیک نیز این دفتر جایگاه خود را بعنوان مبنا و مرجع اصلی به خوبی نشان دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز