خبرگزاری کار ایران

معاون میراثسازمان میراثفرهنگی و گردشگری به ایلنا خبر داد؛

پرونده کاخ گلستان در دادگاه / حفاری بنای جدید در تخت جمشید همچنان ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۷۳۰

قطعا مانع خروج کاخ گلستان از فهرست یونسکو خواهیم شد چرا که کاخ گلستان برای ما ارزش بالایی دارد / بنای تاریخی متعلق به دوره اول هخامنشی است که نمایی آجری نیز دارد.

ایلنا: معاون میراثسازمان میراثفرهنگی و گردشگری، گفت: حفاری بنای جدید در تخت جمشید همچنان ادامه دارد.

" مهدی حجت " در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه مجموعه‌ای در محوطه پارسارگاد توسط هیات ایرانی - ایتالیایی کشف شده است، گفت: همچنان هیات مشترک در حال حفاری هستند و قرار است گزارشی علمی از مستندات تهیه و سازمان اعلام شود.

وی ادامه داد: با اعلام جزئیات به سازمان میراث، به طور رسمی اطلاعات در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت اما در مجموع این بنای تاریخی متعلق به دوره اول هخامنشی است که نمای آجری نیز دارد.

به گزارش ایلنا، بر اساس اطلاعات منتشر شده این بنا در ابعاد ۳۳ در ۳۳ متر با دیوارهایی به پهنای ۱۰ متر و هزاران آجر که تمام نمای بیرونی آن دارای آجر لعاب دار است ساخته شده است و در داخل آن نیز اتاقی به ابعاد ۱۰ متر در ۱۰ متر وجود دارد.

معاون میراثسازمان میراثفرهنگی و گردشگری همچنین درباره احتمال خروج کاخ گلستان از فهرست یونسکو نیز اعلام کرد: قطعا مانع این کار خواهیم شد چراکه کاخ گلستان برای ما ارزش بالایی دارد.

وی گفت‌: این پرونده در دادگاه است و نمی‌گذاریم که یک برج تجاری، کاخ گلستان را از ثبت جهانی خارج کند. نتیجه این پرونده نیز به زودی اطلاع‌رسانی می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز