خبرگزاری کار ایران

معاون گردشگری کشور خواستار شد؛

میزبانی مسابقات بین‌المللی با هدف جذب گردشگر ورزشی

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۸۳۲

گردشگری ورزشی به عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های گردشگری دارای آثار اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است که افزایش درآمد ملی، رشد و توسعه امکانات و تجهیزات ورزشی، اشتغال زایی، ورود ارز و… ازمهم‌ترین آثار اقتصادی توسعه و تقویت گردشگری ورزشی است.

ایلنا: معاون گردشگری کشور گفت: در صورت توسعه گردشگری ورزشی و نیز تامین زیر ساخت‌های مورد نیاز می‌توان برای میزبانی از مسابقات ورزشی در سطح منطقه‌ای و حتی بین‌المللی در ایران برنامه‌ریزی کرد تا از طریق برگزاری این مسابقات شاهد ورود گردشگران مختلف از کشورهای گوناگون به عنوان گردشگر ورزشی باشیم.

به گزارش ایلنا، " منوچهر جهانیان " امروز در گردهمایی مسئولان و کار‌شناسان گردشگری ورزشی که در سالن آمفی تئا‌تر سازمان میراثفرهنگی و با حضور تعداد زیادی از ورزشکاران و مدیران ورزشی برگزار شد، افزود: خوشبختانه گردشگری ورزشی به عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های گردشگری در کشور در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته است.

معاون گردشگری کشور هم چنین با اشاره به تشکیل ستاد ویژه ورزش‌های بین المللی و اعزام تماشاچیان به مسابقات مختلف از برنامه ریزی‌ها برای اعزام تماشاگران فوتبال به برزیل در قالب گردشگر ورزشی خبر داد.

وی افزود: در دو سال اخیر توجه‌ها به گردشگری ورزشی بیشتر شده و تعامل و همکاری معاونت گردشگری کشور با انجمن گردشگری ورزشی فدراسیون ورزش‌های همگانی بیش از پیش افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه این تعامل هم چنان ادامه دارد اضافه کرد: امضای تفاهم نامه همکاری برای راه اندازی انجمن‌های گردشگری ورزشی، تشکیل کمیته ملی راهبردی گردشگری ورزشی و نیز تشکیل ستاد ویژه ورزش‌های بین المللی برای پیگیری مقدمات حضور علاقه مندان برای اعزام به مسابقات ورزشی از مهم‌ترین محورهای همکاری معاونت گردشگری کشور با انجمن گردشگری ورزشی است.

جهانیان گفت: گردشگری ورزشی به عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های گردشگری دارای آثار اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است که افزایش درآمد ملی، رشد و توسعه امکانات و تجهیزات ورزشی، اشتغال زایی، ورود ارز و… ازمهم‌ترین آثار اقتصادی توسعه و تقویت گردشگری ورزشی است.

معاون گردشگری کشور در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اینکه مسابقات جام جهانی فوتبال در سال ۲۰۱۴ میلادی در برزیل برگزار خواهد شد افزود: این آمادگی را داریم که مقدمات حضور علاقه مندان برای حضور در این مسابقات فراهم شود.

وی خاطر نشان کرد: ضمن اینکه این آمادگی را داریم تا مجوز آژانس‌های تخصصی در حضور گردشگری ورزشی را با هدف توسعه گردشگری ورزشی و اعزام تماشاگران علاقه‌مند به مسابقات ورزشی صادر کنیم و در برگزاری این تورهای تخصصی از ظرفیت دانشجویان، اساتید و نخبگان نیز استفاده شود.

وی در ادامه گفت: گردشگر ورزشی به دو صورت تعریف می‌شود. گردشگری که در مسابقات ورزشی مشارکت می‌کند و گردشگری که صرفا برای تماشای مسابقات ورزشی به کشورهای مختلف سفر می‌کند.

وی با اشاره به توسعه گردشگری ورزشی در کشورهای مختلف دنیا ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد از سال ۱۹۸۷ تا ۲۰۰۷ میلادی در دو دوره ۲۰ ساله گردشگری ورزشی با رشد ۱۳۰۰ درصدی همراه بوده است که این رشد نشان دهنده اهمیت گردشگری ورزشی در کشورهای مختلف دنیاست.

جهانیان خاطر نشان کرد: هم چنین آمار‌ها نشان می‌دهد ۵۰ کشور پیشرو در گردشگری ورزشی سالانه درآمدی بالغ بر ۵۰ میلیارد دلار دارند که برابر با تولید و فروش سالانه نفت کشورمان است.

معاون گردشگری کشور خاطر نشان کرد: گردشگری ورزشی در نقاط مختلف دنیا مورد استقبال قرار گرفته و با توجه به رشد این بخش از گردشگری می‌توان با برنامه ریزی‌های مناسب شاهد شکوفایی گردشگری ورزشی در کشور بود.

وی با اشاره به حضور محمد علی نجفی در راس سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطر نشان کرد: حضور وی در راس این سازمان نوید بخش روزهای خوش برای توسعه گردشگری است و در این میان با توجه به روحیه و علاقه‌مندی وی به گردشگری ورزشی می‌توان از برای توسعه گردشگری ورزشی برنامه ریزی کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز