خبرگزاری کار ایران

اینانلو مطرح کرد؛

پیشنهاد تشکیل کمیته مشترک بین سازمان محیط زیست و گردشگری

کد خبر : ۱۰۹۱۲۱

شعار گردشگری و اکوتوریسم آبی بیانگر آن است که دنیا از نظر گردشگری بالاتر از ایران است ما هنوز تعریفی از اکوتوریسم نداریم، اما این موضوع در دنیا به صورت تخصصی در حال پیگیری است.

ایلنا: ‌ یک کارشناس گردشگری خواستار تشکیل کمیته مشترک بین سازمان حفاظت از محیط زیست و گردشگری سازمان میراثفرهنگی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدعلی اینانلو در همایش گردشگری و اکوتوریسم آبی و تلاش برای حفاظت از آن که امروز در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد، اظهار کرد: اگر سازمان حفاظت محیط زیست بودجه‌ای هم داشته باشد به علت وجود موانع قانونی رئیس سازمان در هزینه کردن آن دستش باز نیست.

وی ادامه اداد: می دانم محیط زیست از نظر مالی وضعیت خوبی ندارد اما گردشگری می تواند این حمایت را از آن انجام دهد و یکی از راه‌های حفاظت از مناطق چهارگانه بدون شک صنعت گردشگری خواهد بود و اگر از این صنعت سهمی نداریم به علت عدم مدیریت دولتی است.

این کارشناس با بیان اینکه طبیعت و میراثفرهنگی به حدی از افول رسیده است که تحمل آزمون و خطا ندارد، تاکید کرد: شعار گردشگری و اکوتوریسم آبی بیانگر آن است که دنیا از نظر گردشگری بالاتر از ایران است ما هنوز تعریفی از اکوتوریسم نداریم، اما این موضوع در دنیا به صورت تخصصی در حال پیگیری است.

اینانلو با اشاره به اینکه باید گردشگری را به رسمیت بشناسیم، گفت: ‌ زمانی که مسئولان درباره گردشگری صحبت می کنند هدفشان گردشگری فرهنگی و تاریخی است در واقع آنها هنوز باور ندارند که طبیعت هم جز گردشکری است و می‌توان از آن برای اشتغال‌زایی گردشگری استفاده کرد.

وی ایران را جوانترین کشور دنیا دانست و افزود: نزدیک ترین همسایه ما، بزرگترین تولیدکننده مواد مخدر است و اگر مراقب نباشیم معلوم نیست چه مشکلاتی خواهیم داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز