خبرگزاری کار ایران

مطهری در جمع خبرنگاران:

آتش زدن پرچم آمریکا در مجلس رفتار عاقلانه‌ای نبود/ نباید در شرایط سخت آزادی‌های اجتماعی را کم و زیاد کنیم

asdasd
کد خبر : ۶۲۰۹۱۶

علی مطهری آتش زدن پرچم آمریکا در صحن علنی امروز مجلس را رفتاری «بد» توصیف کرد و گفت: این اقدام کار درستی نبود. در گزارشی که شب گذشته منتشر شد اعلام شد دو سوم مردم آمریکا با این اقدام ترامپ مخالف هستند. بعد ما با آتش زدن پرچم در مجلس در حقیقت مردم آمریکا را در برابر خودمان قرار می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، علی مطهری در حاشیه نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه به نظر می‌رسد جریان‌های تندرو سیاسی پس از خروج آمریکا از برجام در فکر انتقام از دولت هستند، گفت: فعلا که همه، صحبت از وحدت و همدلی می‌کنند و اوضاع خوب است. باید صبر کرد و دید چه می شود.

نماینده مردم تهران آتش زدن پرچم آمریکا در صحن علنی امروز مجلس را رفتاری «بد» توصیف کرد و افزود:‌ این اقدام کار درستی نبود. در گزارشی که شب گذشته منتشر شد اعلام شد دو سوم مردم آمریکا با این اقدام ترامپ مخالف هستند. بعد ما با آتش زدن پرچم در مجلس در حقیقت مردم آمریکا را در برابر خودمان قرار می‌دهیم.

مطهری ابراز تاسف کرد: این اقدام ناگهانی برخی نمایندگان مجلس کار عاقلانه‌ای نبود و نمی‌شد هیچ واکنشی به این رفتار ناگهانی نشان داد.

مطهری  پاره کردن برجام را  کار خوبی ندانست و تاکید کرد: هر چند که کاغذی تحت عنوان برجام در مجلس پاره شد اما مهم‌تر از آن آتش زدن پرچم آمریکا بود که کار خوبی نبود.

وی با بیان اینکه سیاست‌های جدید جمهوری اسلامی ایران نوعی اتمام حجت است، گفت: باید ظرف زمانی دو هفته تا یک ماه تعیین شود تا طی این مدت سایر طرف‌های برجام به ایران ضمانت دهند در برابر فشارها،‌ تحریم‌ها و جریمه‌های آمریکا چه خواهند کرد،‌ در صورت مقاومت آنها در برابر تصمیمات جدید آمریکا مطمئن می‌شویم که به برجام پایبند خواهند ماند. فعلا باید مذاکره با سایر طرف‌ها در مدت معین انجام شود تا بعد تصمیمات لازم اتخاذ کنیم.

نایب رئیس مجلس خاطرنشان کرد: اگر احساس کنیم که آنها نیز دو سه سال ایران را بازی خواهند داد، ‌باید مسیر دیگری از جمله خروج از برجام را دنبال کنیم البته به اروپاییها نیز چندان خوش‌بین نیستیم به همین دلیل پیشنهاد می‌کنم به آنها مهلت دهیم تا قصد و نیت آنها برایمان مشخص شود.

مطهری با اشاره به کاهش تاثیرگذاری آمریکا بر هم‌پیمانانش گفت: آمریکا دیگر نمی‌تواند اجماعی که در گذشته در دنیا به وجود می‌آورد ایجاد کند. تحریم‌ها نمی‌تواند به شدت گذشته باشد چرا که اروپایی‌ها قطعا مقاومت‌هایی خواهند کرد. شرایط ایران در حال حاضر با ابتدای آغاز تحریم‌ها که آنها با هم متحدتر بودند تفاوت دارد.

وی بر درون‌زایی اقتصاد در قالب اقتصاد مقاومتی نیز تاکید کرد و افزود: قطعا باید به توان داخلی خودمان متکی باشیم. اراده و همت اجرای اقتصاد مقاومتی وجود دارد. فعلا در وضعیت امروز برجام سیاستی که دولت در پیش گرفته، سیاست خوبی است.

مطهری در پاسخ به این پرسش که موافقت با رفع حصر یا سایر آزادی‌های اجتماعی در شرایط فعلی چقدر بر کاهش ناامیدی‌هایی که پس از خروج آمریکا از برجام ایجاد کرده است، تاثیر می‌گذارد، گفت: آزادی‌ها باید همیشه باشد و ارتباطی به شرایط اقتصادی قبل و بعد از برجام و قبل و بعد از شرایط پس از خروج آمریکا از آن ندارد. این مساله از اصول قانون اساسی است که همیشه باید رعایت شود نه اینکه چون در شرایط سخت قرار گرفتیم آزادی‌ها را کم و زیاد کنیم.

وی در پایان گفت: همین که سیاسیون و مسئولان با هم درگیر نشوند یا از هر وسیله‌ای برای رقابت‌های سیاسی استفاده نکنند تا برای بیرون راندن حریف از میدان موفق شوند، یا یکصدا و یک هدف در برابر آمریکا قرار بگیرند خود موجب اتحاد و انسجام داخلی می‌شود

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز