خبرگزاری کار ایران

مصباحی‌مقدم در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

عضوگیری جدید جامعه روحانیت مبارز / تصمیمی برای ائتلاف با احمدی‌نژاد نداریم

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۳۵۹

محور وحدت برای جامعه روحانیت مبارز همگرایی با جامعه مدرسین و حوزه علمیه قم است و فعالیت جامعه روحانیت مبارز جهت‌گیری به سمت شخصیتی خاص نخواهد بود.

سخنگوی کمیته سیاسی جامعه روحانیت مبارز گفت: محور وحدت برای جامعه روحانیت مبارز همگرایی با جامعه مدرسین و حوزه علمیه قم است و فعالیت جامعه روحانیت مبارز جهت‌گیری به سمت شخصیتی خاص نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مصباحی‌مقدم در جمع خبرنگاران در مورد آخرین مصوبات شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: در جلسات اخیر جامعه روحانیت مصوبه پیشین این تشکل که بنا بر آن قرار بر بود که تعداد اعضای جامعه به ۳۵ نفر افزایش یابد، مورد بحثقرار گرفت و بنابر اجرایی شدن این تصمیم گذارده شد.

سخنگوی کمیته سیاسی جامعه روحانیت مبارز افزود: با توجه به ارتحال برخی از اعضای مرکزی جامعه روحانیت مبارز، نظیر آیت‌الله غیوری، آیت‌الله مهدوی‌کنی، آیت‌الله انواری و حجت‌الاسلام والمسلمین دعاگو که تعداد این افراد به ۱۰ نفر می‌رسد، جامعه روحانیت نیازمند ترمیم اعضای مرکزی خود است و این ترمیم با انتخابات شوراهای منطقه‌ای روحانیت مبارز صورت می‌گیرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم در تشریح روند انتخابات شوراهای منطقه‌ای جامعه روحانیت مبارز گفت: ما ۱۰ منطقه در تهران داریم که هم‌اکنون فعال نیستند و نیازمندیم که در این مناطق مسئولان را مشخص کنیم و در قالب این اقدام شاهد افزایش اعضای شورای مرکزی منطبق با مصوبه پیشین جامعه روحانیت مبارز باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصباحی‌مقدم تصریح کرد: البته برای انتخاب اعضا، معیارهایی را داریم که آنها را به مناطق خود اعلام و در چارچوب این معیارها اقدام به پذیرش اعضای تازه خواهیم کرد.

وی همچنین در مورد مشورت جامعه روحانیت مبارز با سایر گروه‌ها و سران گروه‌های اصول‌گرا افزود: تاکنون نشست‌ها و مشورت‌هایی را برای ائتلاف و همگرایی بیشتر با جامعه مدرسین حوزه علمیه قم داشته‌ایم و قرار شد در صورت معرفی نمایندگانی از هر دو طرف با این جامعه به ائتلاف حداکثری دست یابیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصباحی‌مقدم در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد اینکه آیا جامعه روحانیت مبارز تصمیمی برای ائتلاف با احمدی‌نژاد در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی دارد یا خیر، گفت: خیر. چنین چیزی وجود نداشته است و ما معمولا با احزاب، گروه‌ها و جمعیت‌ها صحبت می‌کنیم نه شخصیت‌ها به صورت مجزا.

وی همچنین در مورد مصاحبه اخیر آیت‌الله موحدی کرمانی و برخی تفسیرهایی که از این مصاحبه در برخی رسانه‌ها انجام شده است، افزود: آیت‌الله موحدی کرمانی در مصاحبه اخیر خود ابراز امیدواری کرده بودند که نشستی سه جانبه میان آیت‌الله مصباح یزدی، ایشان و آیت‌الله یزدی انجام پذیرد که از این گفته ایشان برخی رسانه‌ها این گونه تعبیر کرده بودند که جامعتین می‌خواهد به سمت جبهه پایداری گرایش یابد که باید گفت محور وحدت برای جامعه روحانیت مبارز همگرایی با جامعه مدرسین و حوزه علمیه قم است و فعالیت جامعه روحانیت مبارز جهت‌گیری به سمت شخصیتی خاص نخواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز