خبرگزاری کار ایران

ندیمی در گفت‌وگو با ایلنا:

حزب رهروان جریانی پارلمانی است

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۲۰۰

احزابی که درون مجلس تعریف می‌شوند٬ برای کار پارلمان خوب هستد اما برای ایجاد نمایه بیرونی باید شفافیت مالی، برنامه اجرایی و امکان جذب نیرو در همه شهرستان‌ها را داشته باشد

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت تاکید کرد: احزابی که درون مجلس تعریف می‌شوند٬ برای کار پارلمان خوب هستد٬ اما برای اینکه بخواهند نمایه بیرونی پیدا کنند، طبیعی‌ست باید شفافیت مالی، برنامه اجرایی و امکان جذب نیرو در همه شهرستان‌ها را داشته باشد؛ لذا شکل‌گیری این احزاب را نمی‌توان کار بدی دانست اما باید دید آیا این به نتیجه می‌رسد.

ایرج ندیمی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، در خصوص شکل‌گیری احزابی مانند حزب رهروان با محوریت علی لاریجانی گفت: در کشور ما احزاب پارلمانی جریان‌های موفقی نبوده و نیستند‎؛ یعنی احزابی که در پارلمان شکل می‌گیرند٬ عموما نمی‌توانند جایگاه لازم را داشته باشند. همانطور که پیش از این نیز احزابی در مجالس قبل شکل گرفتند٬ اما موفقیت در خوری پیدا نکردند.

نماینده مردم لاهیجان با بیان اینکه احزاب باید ریشه اجتماعی و سیاسی و یک جایگاه ملی و یک رجال مشخص داشته باشند، اظهار داشت: احزابی که درون مجلس تعریف می‌شوند٬ برای کار پارلمان خوب هستد اما برای ایجاد نمایه بیرونی باید شفافیت مالی، برنامه اجرایی و امکان جذب نیرو در همه شهرستان‌ها را داشته باشد؛ لذا شکل‌گیری این احزاب را نمی‌توان کار بدی دانست اما باید دید آیا این به نتیجه می‌رسد.

عضو فراکسیون رهروان ولایت با بیان اینکه روسای سه قوه نمی‌توانند در جایگاه رئیس حزب باشند، یادآور شد: اولا آنها در جایگاه عمل قرار دارند و کار آنها باید معرفشان باشد؛ اینکه گروهی از آنها حمایت کنند و آنها نیز از گروهی حمایت کنند اشکالی ندارد اما اینکه الان رئیس یک قوه بیاید حزب درست کند٬ منطقی نیست. اگر بگوییم افرادی همسو با ایشان باشند یا پشتوانه مقبولی داشته باشند٬ این حرف را قبول دارم.

ندیمی با بیان اینکه رهروان یک جریان پارلمانتاریستی است، ابراز داشت: آنها اگر بخواهند به کوچه خیابان و بیرون برود٬ باید در خصوص مسائل مختلف استراتژی و برنامه‌ داشته باشند. مثلا برای فلان معضل در اجتماع، برای انتخابات مجلس، سیاست خارجی، اقتصاد مقاومتی و هنگامی که قیمت نفت پایین می‌آید، برنامه داشته باشند. هر چند که قدرت لازمه پیشبرد افکار است اما چیزی که در جامعه غالب است افکار است و متاسفانه ما در ایران به جای اینکه به افکار بها دهیم به اشخاص بها می‌دهیم.

این نماینده مجلس با یادآوری اینکه متاسفانه همه احزاب در ایران فصلی می‌آیند و فصلی تمام می‌روند، بیان کرد: احزاب در ایران از جامعیت فکری برخوردار نیستند و در بین خودشان هم عموما دچار اختلاف می‌شوند؛ زیرا تجمع‌شان بیشتر از اینکه جنبه فکری داشته باشد و جنبه شخصی دارد و افراد حول محور اشخاص جمع می‌شود. بنابراین وقتی که آن اشخاص کنار می‌روند آنها هم قدرت سابق را نخواهند داشت.

وی اضافه کرد: الان می‌بینیم که در چند سال اخیر چند صد هزار حزب تشکیل شده اما اگر الان در سطح جامعه برآورد کنیم مردم بعضی‌از آنها را نمی‌شناسند و بعضی‌ها نیز منحل شدند. هم‌اکنون در ایران هیچ حزب جامع و فراگیری نداریم اگر هم احزابی مثل روحانیت تا الان بقا داشتند به خاطر جایگاه خود روحانیت بود نه به خاطر جایگاه حزبی.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز