خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

آمریکا قابلیت کافی برای حل موضوع هسته‌ای ایران را ندارد

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۷۹۰

عامل اصلی شیوع تروریسم دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی غربی است. / ۶۸۰هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور وجود دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که رفتار آمریکایی ها در مذاکرات بسیار تاسف بار بود، گفت: آمریکا نشان داد قابلیت کافی برای حل موضوع هسته ای ایران را ندارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، علی لاریجانی، صبح امروز در نهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد در محل سالن همایش‌های بین‌المللی رسول اعظم(ص) مدرسه علمیه امام کاظم(ع) قم، اظهار داشت: برخی از نمایندگان مجلس طرحی دنبال می کنند که اگر غربی ها این کارها را ادامه دهند فناوری هسته ای را با هر درجه ای از غنا ادامه دهند.

لاریجانی در ادامه سخنان خود، با بیان این که ملت ایران در صد سال اخیر دوران پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است، خاطرنشان کرد: یکی از نقاط عطف تاریخ ایران، پیروزی انقلاب اسلامی بر رژیم سفاک پهلوی بود که تاثیر این پدیده در عالم به خصوص عالم اسلام بسیار زیاد بود.

وی افزود: این پدیده بزرگ، در کشور ما عمیق تر شد و باید انتظار حملات دشمنان به نظامی که با محوریت روحایت و بر پایه اسلام بنا شده و به شعار نه شرقی و نه غربی پایبند است را داشته باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که پس از وقوع انقلاب اسلامی دسیسه های مختلف اقتصادی و سیاسی و امنیتی و ترور و… برای ما ایجاد کردند، گفت: قربانی اصلی ترور در آن زمان ملت ایران بود و همین به ظاهر مدعیان ضد تروریسم، چون به نفع شان بود ساکت بودند، ولی امروز صدایشان در آمده و ادعای مبارزه با خشونت می کنند.

وی با بیان این که همه گردنه های سخت تاریخ انقلاب با حمایت های رهبری نظام و اخلاص مردم پشت سر گذاشته شد، یادآور شد: گردنه دیگر، جنگ تحمیلی ۸ ساله بود که در آن، قوای کشورهای غربی و شرقی و اکثرکشورهای منطقه از دشمن ما حمایت کرده و صفی قوی را در مقابل ملت ایران ایجاد کردند؛ آمریکایی ها نیز نقش بسیار مهمی در این جنگ افروزی داشتند که این مساله در رسانه های آن روز بسیار مشهود بود.

لاریجانی افزود: بعدها اسناد بسیار قوی به دست آمد که آمریکایی ها نقش مستمری در این مسئله داشتند؛ برای مثال ارتشبد رفیق سامرایی که در آن زمان در اطلاعات ارتش عراق فعالیت داشت، تمام مسایل پشت صحنه جنگ را در یک کتاب نوشت.

وی با اشاره به بخش هایی از کتاب این ارتشبد عراقی، گفت: این نظامی عراقی در کتاب خود نوشت که «چند ماه قبل از جنگ آمریکایی ها فرستاده ه ای ویژه ای نزد صدام فرستادند و گفتند که ما پشتیبانی تسلیحاتی و اطلاعاتی از شما خواهیم کرد و همینگونه کشورهای دیگری که به عراق در این جنگ حمایت کردند.»؛ همچنین یکی از مسئولین کشورهای منطقه اخیرا به خود من گفت که ملک حسین اردنی دو روز قبل از جنگ گفته بود قرار است جنگ قادسیه شکل بگیرد؛ این حرف یعنی یک جریان وسیع منطقه ای برای پشتیبانی از صدام بوجود آوردند تا برای ایران مشکل ایجاد شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که آن چیزی که باعثرد شدن ما از این گردنه بود، حمایت امام، نقش روحانیت در صحنه و همبستگی سیاسی بین مسئولین و حضور نیروهای مردمی در جبهه ها بود، گفت: ایران برای تقویت بنیه دفاعی خود فعالیت های بسیاری را پس از جنگ آغاز کرد و علاوه بر آن تجربیات بسیاری برای بازسازی اقتصاد کشور به خصوص در حوزه دانش های مختلف و فناوری های گوناگون بدست آورد.

وی با بیان این که همه این عوامل و اقدامات باعثشد که وزن ایران در منطقه و در صحنه بین المللی به نحوی شود که خطرات را به نوعی دفع کند، تأکید کرد: امروز ایران، تهدید نظامی بالفعلی ندارد و در وزنی هستیم که تهدید نظامی را از خود دفع کرده ایم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود با اشاره به اهداف کشورهای غربی در مذاکرات هسته ای با کشورمان، گفت: در یکی از مذاکرات به طرف مقابل گفتم که مشکل اصلی شما با ما چیست که طرف مقابل گفت که ما می دانیم شما به دنبال مساله صلح آمیز هسته‌ای هستید، ولی شما توازن منطقه ای را به هم زده اید.

وی افزود: حدود هفت سال هم پیش یکی از وزرای خارجه کشورهای همسایه به نقل از یکی از وزرای خارجه اروپایی گفت که ما نگران مساله هسته ای شما نیستیم، بلکه درد ما مساله بهم زدن طرح های ما بخصوص در مساله فلسطین است؛ از این رو می توان گفت امروز ما با چند مساله مهم روبرو هستیم که یکی از آنها همین مساله مناقشه هسته ای است.

لاریجانی با بیان این که اگر چه در مناقشه هسته ای یک سری دوره هایی را سپری کرده ایم ولی این دوره بسیار حساس و سرنوشت ساز است، گفت: کشورهای غربی اول به دنبال آن بودند که ما به دانش هسته ای دست پیدا نکنیم که در این رابطه فشارهای بسیاری آوردند و در چند سال پیش نیز سعی بسیاری در تهدید نظامی داشتند که دل ما را بلرزانند که البته این کارها نتیجه ای نداد.

وی با تأکید بر این که مذاکرات فعلی ایران در خصوص مسئله هسته ای باید با عقلانیت دنبال شود، گفت: این دستاوردهایی که تا کنون حاصل شده ثمره پایداری کشور است باید حفظ شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که هرچه در داخل کشور متحدتر باشیم، در مذاکرات هسته ای نیز موفق تر خواهیم خواهیم شد، افزود: این مذاکرات بسیار حساس و مهم است و فکر می کنم هیچگاه جنس مذاکراتی مهم تر از این مذاکرات پس از جنگ تحمیلی نداشتیم؛ به همین دلیل در این زمینه و پیرامون این مسئله، نباید اطلاعات غلط را بیان کرد، چرا که گاهی برخی مسائلی که از سوی برخی افراد عنوان می شود، صرفا سوءظن و حدسیات است که خود این موضوع باعثمشکلاتی می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که در زمینه مسئله هسته ای ایران، شیطنت هایی در داخل آمریکا انجام می شود، گفت: بخشی از این شیطنت ها به دلیل رقابت های حزبی است که برخی از آن ها هم به دنبال اخلال در مذاکرات و هم به دنبال گرانفروشی هستند و در کل می توان گفت رفتار آمریکایی ها در مذاکرات بسیار تاسف بار بود.

وی تصریح کرد: آمریکایی ها با رفتار خود در خصوص مسئله هسته ای ایران نشان دادند که قابلیت کافی برای حل این موضوعات را ندارند.

لاریجانی با بیان این که برخی از نمایندگان مجلس طرحی دنبال می کنند که اگر غربی ها این کارها را ادامه دهند فناوری هسته ای را با هر درجه ای از غنا ادامه دهند، گفت: آمریکایی ها باید بدانند که نمی توانند در این مساله کلاه برداری سیاسی کنند.

وی با بیان این که قطعا در مذاکرات سیاسی و همین طور در مسئله مذاکرات هسته ای، انعطاف لازم وجود خواهد داشت، گفت: طرح این موضوع به این معنی نیست که جمهوری اسلامی ایران، از این فناوری دست خواهد کشید.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود با بیان این که بیماری های مزمنی در اقتصاد ما وجود دارد که البته این مسئله ریشه تاریخی دارد، گفت: برای مثال ورود نفت به زندگی اقتصادی ما به یک سرمایه تولیدی تبدیل نشد، بلکه جایگزین بودجه جاری کشور شد و به همین خاطر بخش جاری کشور ما روز به روز فربه تر شد، به جای اینکه بخش تولید فعال شود.

وی با اشاره به شرایط گذشته هم گفت: از طرفی یک سری سوء مدیریت ها باعثتنش در کشور شد؛ از آن جمله سه برابر شدن نرخ ارز در چند روز صنایع ما را به شدت ملتهب کرد و وقتی رشد نقدینگی در کشور ما هشت برابر شود همین مشکلات را ایجاد می شود.

لاریجانی با بیان این که امروز ۶۸۰هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور وجود دارد، گفت: این رشد نقدینگی نتیجه سوء مدیریت بود که ربطی هم به تحریم ها ندارد.

وی گفت: در سال ۹۳ نیز اگر با همین آهنگ آن را تمام کنیم ۱۸۰هزار میلیارد تومان کل بودجه عمرانی و جاری ما خواهد بود که فقط ۳۰هزار میلیارد عمرانی است و این مشکل به خاطر این است که آن قدر استخدام ها و فعالیت های جاری را زیاد کردیم که امروز نمی توانیم بودجه عمرانی را افزایش دهیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که چند سال پیش رهبر انقلاب سیاست های خصوصی سازی را بیان کردند ولی کارهایی شد که صوری بود و از این اداره به آن اداره واگذار شد، گفت: این اتفاقات دورزدن قانون بود در حالی که باید سیاست های اقتصاد مقاومتی را جدی بگیریم.

وی با بیان این که تنها راهی که برای عبور از گردنه اقتصادی داریم، جدی گرفتن سیاست های اقتصاد مقاومتی است، گفت: «لُب» مطلب اقتصاد مقاومتی، رونق تولید است و این یعنی سیاست های داخلی ما موید تولید بوده و حرکت عمومی در این زمینه گسترش یابد؛ در این خصوص نقش علما بسیار ویژه است.

لاریجانی با بیان این که دیگر امکان استخدام نداریم، گفت: باید کارآفرینی در کشور ایجاد شود و واقعا اگر می خواهیم روی آرمان ها بایستیم باید در عرصه اقتصادی مولد باشیم و کار آفرینی کنیم.

وی با بیان این که می توانیم با مشارکت مردم پروژه های عمرانی را به ثمر برسانیم، گفت: رهبر انقلاب تاکید کردند که در قوانین و بودجه، محور اصلی را سیاست اقتصاد مقاومتی قرار دهیم، و به همین منظور باید سیاست هایی اتخاذ کنیم که با مشارکت مردم شاهد آبادانی در کشور باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: برخی از کلنگ هایی که برای پروژه های عمرانی به زمین زده شده است تناسبی با بودجه های کشور ندارد و برای به ثمر رسیدن آنها ۲۰سال زمان لازم است.

وی افزود: در بودجه امسال تلاش داریم تا آنجا که امکان دارد به این سمت و سو که هم رشد بی رویه بودجه های جاری نداشته باشیم و هم فعالیت های اقتصادی خصوصی سامان داده شود تا نتایج مطلوبی را شاهد باشیم.

لاریجانی در ادامه سخنان خود با اشاره به توسعه بخش کشاورزی در کشور، گفت: یکی از کارهای مهم در بخش کشاورزی، مسئله سیستم های گلخانه ای و توسعه سیستم های آبرسانی پیشرفته است و رهبر معظم انقلاب هم دستور مهمی در این خصوص و مهار آب های مرزی دادند؛ در این شرایط باید اقتصاد مقاومتی را محور کار خود قرار دهیم.

وی در ادامه با بیان این که در بحثمسایل منطقه ای نیز باید گفت که این مسایل سهم قابل توجهی در مسایل منطقه بوجود آورده است، گفت: عامل اصلی شیوع تروریسم دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی غربی است، چرا که شاهدیم هرجا آمریکایی ها حضور پیدا می کنند پس از خروج آن ها، در آن مناطق جریانات تروریستی پدید می آیند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که ائتلاف ضد داعش جایی را بمباران می کنند آنها نیستند، گفت: آمریکایی ها در این ائتلاف به اصطلاح علیه تروریست ها، به دنبال نگاه داشتن تروریست ها هستند چون مناطقی را می زنند که اصلا داعش حضور ندارد.

وی خطاب به آمریکایی ها گفت: چگونه چهل کشور را جمع کردید و در این مدت هیچ کاری نکردید؟ در حالی که تنها ایران بود که در این زمینه به دولت و ملت عراق کمک کرد و آن ها هم این نکته را عنوان می کنند.

لاریجانی در ادامه سخنان خود با بیان این که عملکرد مجله فرانسوی به تروریسم دامن می‌زند، گفت: دسیسه های اطلاعاتی کشورهای غربی و همچنین تحقیر کشورهای منطقه عامل افزایش تروریسم در منطقه بوده است.

وی با بیان این که مسئولان مجله فرانسوی یا نفهم هستند یا دوست دارند مسایل تروریستی در جهان ادامه پیدا کند، خطاب به آن ها پرسید: چطور شما متوجه نیستید که یکی از عوامل مقابله مسلحانه علیه شما تحقیری است که از سوی شماعلیه مسلمانان روا داشته می شود؟!

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز