خبرگزاری کار ایران

زاکانی در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم:

نمی توانیم گذشته روشن آقای آشتیانی را نادیده بگیریم

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۷۵۱

آقای رئیس جمهور به ما گفتند که تنور تعامل و مشارکت گرم شود اما در این شرایط نه تنها تنور گرم می شود بلکه آتشی برپا خواهد شد که منافع ملی را از بین می برد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علیرضا زاکانی طی نطقی در جلسه علنی امروز مجلس پرداخت و با اشاره به ضرورت ثبات آرامش در دانشگاهها اعلام کرد: مجلس مطیع رهبری است نوکر ملت و متصل به امام و شهدا، و پاسدار ارزشهایی است که ملت ۹ دی بر آن پافشاری کردند.

این عضو فراکسیون عضو اصولگران مجلس در ادامه خطاب به رئیس جمهور اعلام کرد: آقای روحانی چرا پیام مجلس در صیانت از ملت و آرمانهای اما م را نادیده می گیرید. ۵ نفری که شما برای وزارت خانه علوم در نظر گرفتید، همه جزء جریان افراطی یا با این جریانات نوعی پیوستگی داشتند. تعجب ما از اصرار شما بر سپردن وزارتخانه علوم بر این جریان خاص است. آیا تقاضای مجلس یک تقاضای نامعقول است یا درخواست برای رفع این مشکلات کار عجیبی است. وقتی نمایندگان می ببینند علیرغم تمام مستندات و مسائل موجود همچنان پافشاری و اصرار وجود دارد، احساس بر آن دارند که دست هایی پشت پرده است.

این نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت همگرایی و همبستگی برای رفع مشکلات و معضلات کشور بخشی از سخنان رئیس جمهوری در مجلس را کنایه به نمایندگان خواند و افزود: تا امروز هر کسی برای این وزارتخانه به مجلس معرفی شده یا مشارکت در فتنه داشته و یا این جریان را همراهی کرده است.

وی در ادامه با تکیه بر اسناد موجود در باره حوادثسال ۸۸ اعلام کرد: براساس اسنادی که در اختیار من است آقای آشتیانی از عوامل برپا کننده فتنه است. مسئولان دولتی و آقای رئیس جمهور گفتند اگر ده نفر را رد کنید با زهم انتخاب های ما در همین راستا و جریان است.

ما نمی توانیم گذشته روشن آقای آشتیانی را نادیده بگیریم و اطمینان کرده و مسئولیت را از سر خود رفع کنیم درحالی که گذشته ایشان آشکار است.

وی در ادامه به سخنان امام خمینی(ره) در باره بسیج دانشجویی و نقش آن در برابر نفوذ عوامل شرق و غرب در دانشگاه ها اشاره کرد و افزود: آقای آشتیانی در دوران مسئولیت خود اعلام کردند نگذاشتیم بسیح دانشجویی به دانشگاهها ورود کند. افتخار آقای آشتیانی علیرغم ضرورت وجود بسیج دانشجویی این بود که در برابر این مجموعه ارزشمند ایستادگی کرده و اجازه ورود به آنان نداده است.

وی ادامه داد: درهمان جلسه منتقدان آقای آشتیانی به ایشان تذکراتی داده و به صراحت گفتند که او به دانشگاه خیانت کرده است.

زاکانی همچنین به عضویت آشتیانی به حزب مشارکت اشاره کرد و ادامه داد: ایشان از موسسان حزب بوده و بیانیه های مختلفی را اضا کرده اند که اسناد آن موجود است یکی از نمونه های بارز آن تحصن مجلس ششم بودکه امروز در کمال تعجب آقای مطهری مجلس نهم را با آن دوره مقایسه کرد.

زاکانی اظهار کرد: در مجلس ششم تحصن برای جلوگیری از انتخابات صورت گرفت که آقای آشتیانی به همراه ۱۱۹ تن از اساتید دانشگاهی نامه داده و به نفع تحصن کنندگان موضع گیری سیاسی کردند. آقای آشتیانی در حزبی فعالیت داشتند که آن حزب، تحصن را نقطه عطف در تاریخ سیاسی دانسته و بعدتر در باره انتخابات اعلام داشت که در انتخابات هفتم مجلس شرکت نمی کند چون حضور در آن نه مفید و نه ممکن است.

زاکانی در ادامه تاکید کرد: البته این جریان به اینجا نیز بسنده نکرد و نیش قلم آن همچنان ادامه دارد کما اینکه دو روز قبل تر از استیضاح فرجی دانا ۱۲۸ تن از اساتید علیه مجلس بیانیه نوشته که طی آن مجلس را به سهم خواهی متهم کردند. سوال من از دولت و مسئولان آن است که اگر مجلس سهم خواهی کرده به مردم بگویید این افراد چه کسانی هستند.

وی در ادامه با ادعا بر اینکه مسئولان دولتی از چند روز قبل تر از رای اعتماد وزیر پیشنهادی برای اخذ رای به نمایندکان وعده داده اند گفت: وعده بد است و نمایندگان از حقوق ملت در برابر وعده ها نمی گذرند با این حال مسئولان دولتی از چند روز قبل تر به همراه چند تن از وزرا به مجلس آمده وبه نمایندگان وعده داده اند.

وی درادامه خواستار پخش فیلمی در صحن شد ودر توضیح آن افزود: آقای آشتیانی در شرایطی که در دانشگاه امیر کبیر فعالیت نداشتند در جلسه تحصن اساتید و دانشجویان به دانشگاه امیر کبیر آمده و با توجه به صحبتهای صورت گرفته در این حاشیه است مشخص است که ایشان از گردانندگان جلسه بوده اند در این جلسه صحبت از این شد که اعتراض ها باید گسترده و همه را در این اعتراضات بسیج کنیم.

وی همچنین به سخنان علی مطهری در حمایت از وزیر پیشنهادی را مورد انتقا دقرار داد و گفت: این صحبتهای صورت گرفته در باره مجلس قبل و مجلس کنونی قابل قبول نیست امروز کشور نیاز به آرامش دارد آقای رئیس جمهور به ما گفتند که تنور تعامل و مشارکت گرم شود اما در این شرایط نه تنها تنور گرم می شود بلکه آتشی برپا خواهد شد که منافع ملی را از بین می برد ما تا به امروز درگیر حواشی بوده ایم و به اعتقاد من آقای آشتیانی نقش محوری در فتنه ۸۸ دارد.

وی در پایان به دوران مسولیت وزیر پیشنهادی علوم در مدرسه مفید اشاره کرد وافوزد: در جریان فتنه ۸۸ تنها مدرسه ای که اقدام به راهپیمایی کرد مدرسه مفید بود و این نشان دهنده حواشی همین فرد است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز