خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در دیدار با رییس مجلس روسیه:

بهانه‌جویی‌های غرب، مانعی بر سر راه مذاکرات است

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۵۴۳

نقش جمهوری اسلامی ایران و روسیه در مقابله با بحران‌های منطقه‌ای و بین‌المللی به ویژه مبارزه با تروریزم و افراطی گری در منطقه از اهمیت انکارناپذیری برخوردار بود که باید هر چه بیشتر تقویت شود.

رییس مجلس شورای اسلامی درباره موضوع مذاکرات هسته‌ای ایران با ۱ + ۵ گفت: مذاکرات هسته‌ای ایران مسیر رو به رشدی را طی می‌کند اما برخی بهانه‌جویی‌های آمریکا و غرب می‌تواند به صورت مانعی بر سر راه این مذاکرات باشد.

به گزارش ایلنا، سرگئی ناریشکین رئیس مجلس دومای روسیه صبح امروز با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ایراد و گفت و گو کرد.

در این دیدار لاریجانی با اشاره به روابط دوستانه فیمابین جمهوری اسلامی ایران و روسیه گفت: بین دو کشور دوست و همسایه ایران و روسیه همواره مناسبات و همکاری‌های دوستانه‌ای به صورت پایدار وجود داشته که باید هر چه بیشتر تقویت شود.

وی با تاکید بر نقش کلیدی مجالس دو کشور در بسط و ارتقاء همکاری‌های و روابط در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، تجاری، صنعتی افزود: سفر رییس مجلس روسیه، گام مهمی در تقویت همه جانبه مناسبات و همکاری‌های دو کشور در زمینه های مختلف به شمار می‌رود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی نیز افزود: نقش جمهوری اسلامی ایران و روسیه در مقابله با بحران‌های منطقه‌ای و بین‌المللی به ویژه مبارزه با تروریزم و افراطی گری در منطقه از اهمیت انکارناپذیری برخوردار بود که باید هر چه بیشتر تقویت شود.

لاریجانی افزود: ‌ برخی کشورهای منطقه‌ای و قدرتهای فرا منطقه‌ای در پرورش گروههای تروریستی نقش محوری داشته‌اند.

و روش مقابله با تندروی این گروههای تروریستی صرفا تاکتیکی و تبلیغاتی است.

در ادامه این دیدار آقای سرگئی ناوشکین رئیس مجلس دومای دولتی روسیه با ابراز خرسندی از سفر به کشورمان از جمهوری اسلامی به عنوان کشور دوست و همسایه مهم روسیه یاد کرد و گفت: سفر من در این مقطع تاریخی به جمهوری اسلامی ایران نشان از تاکید و اراده مقامات دو کشور بر گسترش هرچه بیشتر روابط و همکاری‌های فیمابین دارد.

وی با تقدیر ازاز نقش مثبت و سازنده ایران در بحرانهای منطقه‌ای به ویژه حوادثعراق و سوریه افزود: ایران و روسیه در استقرار ثبات و امنیت و بازگشت آرامش به عراق و سوریه در حوادثدست ساخته غرب و آمریکا نقش سازنده‌ای را در کنار یکدیگر ایفا کردند و استمرار و تقویت همکاری‌ها و رایزنی‌ها در این زمینه موجب ایجاد امنیت بیشتر در منطقه خواهد شد.

وی در ارتباط با موضوع هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران نیز خاطر نشان کرد: موضع همیشگی روسیه این بود که ایران حق استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای را دارد و موضوع هسته‌ای ایران باید به شیوه‌ای کاملا منصفانه و عادلانه حل و فصل شود.

رییس مجلس روسیه در ادامه با اشاره به ادعای آمریکا و غرب در مبارزه با تروریزم و تندروی نیز گفت: آمریکا و غرب با اعمال تحریم‌های ظالمانه و نادعالانه علیه روسیه و از طرف دیگر اشاعه تروریزم در منطقه و تقویت گروههای تروریستی رویکردی کاملا مخرب و تبلیغاتی در مقابل با تروریزم دارند.

یاد آور می‌شود در این سفر رئیس مجلس روسیه از همتای ایران خود برای سفر به مسکو رسما دعوت کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز