خبرگزاری کار ایران

طلا در گفت‌و‌گو با ایلنا:

بازرسان معادن نسبت به کارگران بی‌تفاوت هستند / وزیر کار چاره‌ای بیاندیشد

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۵۴۰

من در جلسه‌ای که وزیر کار در کمیسیون اجتماعی حضور یافته بود به او اعلام کردم که متاسفانه در این حوزه کار به صورت ستادی جلو می‌رود. البته من از پیگیری‌های وزیر کار تشکر می‌کنم اما در مورد بازرسان معادن باید توجه بیشتری صورت بگیرد.

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی معتقد است که بازرسان معادن نسبت به شرایط کارگران معادن بی‌تفاوت هستند و وزیر کار برای پاسخگویی در همین زمینه این هفته به مجلس شورای اسلامی می‌آید.
حسین طلا نماینده مردم تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی ایلنا در ارتباط با سوالش از وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: سوالی که قرار است در صحن علنی مجلس مطرح شود مربوط به عدم نظارت و بازرسی برای ایمنی کارگران معادن است. متاسفانه شاهد هستیم که مشکل عدم وجود ایمنی در معادن ما جان کارگران را تهدید می‌کند. ما در این مورد با وزارت خانه‌های صنعت و کار جلسه گذاشتیم تا در این مورد تدبیری اندیشیده شود.
وی در ادامه با بیان اینکه اگر بازرسان به درستی عمل کنند، حجم حوادثدر معادن بسیار پایین می‌آیدٰ، خاطرنشان کرد: در حوادثی که در معادن رخ می‌دهد یا کارگران و یا کارفرمایان مقصر شناخته می‌شوند و هیچ وقت به نقش بازرسان در این مورد توجه نمی‌شود.
این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جان کارگران ارزش بسیار بالایی دارد، ادامه داد: من در جلسه‌ای که وزیر کار در کمیسیون اجتماعی حضور یافته بود به او اعلام کردم که متاسفانه در این حوزه کار به صورت ستادی جلو می‌رود. البته من از پیگیری‌های وزیر کار تشکر می‌کنم اما در مورد بازرسان باید توجه بیشتری صورت بگیرد.
طلا در ادامه با اشاره به اینکه اگر بازرسان توجه بیشتری در کار خود داشته باشند تصریح کرد: متاسفانه برخی کارگران در این حوزه بی‌تفاوت هستند و ما وادار می‌شویم که شخص وزیر را خطاب قرار دهیم تا در این مورد فکری شود.
این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه ما در سال گذشته بیش از هزار مورد آسیب نخاعی در مورد کارگران ساختمانی داشته‌ایم یادآور شد: البته این موضوع در سال‌های گذشته نیز وجود داشته است و مختص به یک سال اخیر نیست اما تکرار این شرایط ما را نگران کرده است و ما امیدواریم که وزیر کار در این مورد تدبیری بیاندیشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز