خبرگزاری کار ایران

در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی صورت گرفت؛

ارائه گزارش وزارت اطلاعات از تلاش بی‌بی‌سی برای سرقت آثار فرهنگی و هنری

کد خبر : ۲۰۹۸۶۸

کمیسیون انتظار دارد ساده لوحان داخلی به خود بیایند و احساس نکنند که دشمنان انقلاب اسلامی دست از خصومت خود برداشتند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در جلسه امروز کمیسیون گزارش مبسوطی از تلاش استکبار جهانی و معاندین به ویژه بی‌بی‌سی مبنی بر سرقت اسناد، مدارک و آثار فرهنگی و هنری کشورمان توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) در وزارت اطلاعات ارائه گردید.

سید حسین نقوی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی افزود: در این گزارش به روش‌های بنگاه سخن پراکن انگلیس یعنی بی‌بی‌سی و همکاران آن‌ها با سازمان ‌های جاسوسی از جمله سازمان سیا مبنی بر سرقت اسناد و مدارک و آثار مذکور اشاره شد.

نقوی حسینی خاطرنشان کرد: در این گزارش به نقش عوامل جاسوسی و سرویس های آن‌ها در فعالیت‌ سازمان‌های مردم نهاد اشاره و اعلام شد که سربازان گمنام وزارت اطلاعات کلیه حرکت‌ها و فعالیت‌های آنها را تحت کنترل دارند که پایگاه فعالیت آن‌ها در یکی از کشورهای همسایه بوده، تحت کنترل و نظارت است و بر فعالیت‌ آن‌ها اشراف کامل وجود دارد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در ادامه به بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس اشاره کرد و افزود: این طرح که از سوی کمیته‌ای تخصصی رد شده بود در صحن کمیسیون مطرح و به بحثگذاشته شد و رد آن رای نیاورد.

وی یادآور شد: در این جلسه لایحه‌ الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به پروتکل مورخ ۱۹۹۶ کنوانسیون پیشگیری از آلودگی دریایی ناشی از تخلیه پسماند و سایر مواد مورخ ۱۹۷۲ مصوب کمیته سیاسی کمیسیون مطرح شد و به تصویب رسید.

نقوی حسینی همچنین از بررسی طرح اصلاح ماده ۸۲ قانون شوراهای اسلامی شهر و روستا خبر داد و تصریح کرد: مطابق ماده پیشنهادی وزارت کشور موظف می‌شود با هماهنگی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها حداکثر تا هفت ماه پس از انتخابات شوراها نسبت به برگزاری انتخابات میان‌دوره ای هر حوزه‌ای که فاقد شورا هستند اقدام کند که طرح مذکور مورد تصویب اعضای کمیسیون قرار نگرفت.

نماینده مردم ورامین در مجلس اظهار کرد: در این جلسه بیانیه کمیسیون امنیت در ارتباط با مواضع مداخله گرایانه و سخیف نخست وزیر انگلیس در ارتباط با کشورمان در صحن کمیسیون قرائت و تصویب شد. این بیانیه با اشاره به تاریخ جنایات و خیانت‌های دولت انگلیس طی دهه‌های گذشته در حق ملت های مسلمان و کشورمان ایران از جمله ایجاد گروه‌های ملحد و منحرف، حمایت از گروه‌های تروریستی از جمله القاعده، داعش، منافقین و…، ایجاد اختلافات مرزی میان کشورهای اسلامی به این نکته اشاره دارد که وضعیت نابسمان سیاسی اقتصادی انگلیس نخست‌وزیر را به پریشان گویی واداشته است.

نقوی حسینی خاطرنشان کرد: همچنین در این بیانیه کمیسیون انتظار دارد ساده لوحان داخلی به خود بیایند و احساس نکنند که دشمنان انقلاب اسلامی دست از خصومت خود برداشتند.

وی در پایان تاکید کرد: در پایان این بیانیه کمیسیون تاکید کرده که توسعه رابطه با انگلیس در این مقطع تا عذرخواهی رسمی نخست وزیر انگلیس به مصلحت نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز