خبرگزاری کار ایران

جعفرزاده ایمن‌آبادی درگفتگو با ایلنا:

۴۲۲ هزار نفر در دستگاه‌های دولتی غیرقانونی استخدام شد‌ه‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۸۶۸۷۸

وزارت صنعت معدن با ۷۹۰ درصد جذب نیرو بزرگترین متخلف است و تخلفات بعدی مربوط به ریاست جمهوری با ۵۰۷ درصد جذب نیرو، جهادکشاورزی با ۳ درصد جذب نیرو و وزارت تعاون با ۱۳۶ درصد جذب نیرو است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه دولت گذشته به دلیل عدم رعایت قانون مشکلات عدیده‌ای دربحثنظام اداری ایجاد کرده است، از استخدام غیرقانونی ۴۲۲ هزار نفر در دستگاه‌های دولتی خبرداد.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به جلسه غیر علنی امروز مجلس شورای اسلامی با حضور محمود عسگری‌آزاد جانشین سرپرست معاونت منابع انسانی رئیس جمهور اظهارداشت: در این جلسه به طور عمده بحثاصلاح نظام اداری مورد بررسی قرار گرفت.

این عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات با بیان اینکه متاسفانه دولت گذشته به دلیل عدم رعایت قانون مشکلات عدیده‌ای دربحثنظام اداری ایجاد کرده است، خاطر نشان کرد: براساس آماری که ارائه شده ما درکشور ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر حقوق بگیر داریم که دراین میان ۴ میلیون نفر حقوق‌بگیر و ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بازنشسته هستند که از این ۴ میلیون حقوق بگیر، ۵۰۰هزار نفر مدیر هستند.

وی ادامه داد: در چند سال گذشته ۶۵۰ هزار نفر استخدام شده‌اند که بنابر محاسبات اگر به ازای هر سه نفر که از کار خارج می‌شوند یک نفر جایگزین شود می‌توان نتیجه گرفت که ۴۰۰ هزار نفر خلاف قانون استخدام شده‌اند و ۹۲ هزار نفر نیز تحت عنوان مهرآفرین پشت درهای بسته هستند.

نماینده مردم رشت با بیان اینکه در این میان وزارت صنعت معدن با ۷۹۰ درصد جذب نیرو بزرگترین متخلف است گفت: تخلفات بعدی مربوط به ریاست جمهوری با ۵۰۷ درصد جذب نیرو، جهادکشاورزی با ۳ درصد جذب نیرو، وزارت تعاون با ۱۳۶ درصد جذب نیرو مرتکب تخلف شده‌اند که جمعا با ۱۲۵ هزار نیروی قراردادی، ۵۴۸ هزار جذب نیرو شده که در این میان ۴۲۲ هزار نفر غیر قانونی جذب شده‌اند.

جعفرزاده ایمن‌آبادی همچنین اعلام کرد: ۷۶ هزار نفر در آموزش وپرورش استخدام شده‌اند که ۲ درصد کلا بیسواد، ۱۴ درصد دارای تحصیلات ابتدایی، ۱۹ درصد دارای تحصیلات راهنمایی، ۳۱ درصد دیپلم و ۳۳ درصد آنها بالاتر از دیپلم هستند.

وی تصریح کرد: از سال ۱۳۸۳ تا ۱۳۹۱،۳۳۲ هزار نفر خلاف قانون در آموزش و پرورش استخدام شده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز